01 december 2009

Feberfri

Äntligen....efter 5 dagar me feber och av dessa 3 HÖG feber...40 grader, så vekar det ha gett me sig.
Idag är tjejen helt feberfri och utan alvedon! Skönt.
Dessvärre är det 2 dagar kvar av antibiotikan. Är välinte det roligaste som finns att ge henne.
Sista dagarna här nu är det mutning som gäller. Godis efter varje dos...=) Så länge det funkar utan fasthållning och tårar så är jag nöjd.
Sover oroligt gör hon dock. Nätterna har inte vart som vi är vana kan man ju säga.
Hon vaknar och SKRIKER efter mig....bara att gå in o lugna ner. Håller på så på förnatten, sedan är det lugnt.
Undra om hon har mardrömmar eller nåt...inte såkul att se henneså upprörd....ser skräckslagen ut.
Jajja det ger sig väl!

Åsså hade jag tänkt att vi skulle baka lussebullar nu i em. Så har jag glömt att köpa jäst. Igår handlade jag och då kom jag precis ihåg att köpa saffran(för det fattades igår). Bakade upp sista jästen igår till pizzabullar..
skit oxå....nu blir det inga lussebullar ikväll...!!

Nä nu ska jag börja ladda för nästa antibiotikados....Thyra verkar vakna och då är det dags=)
Nu lockar vi me en Pez i Mimmiförklädnad...=)

Ha en bra dag
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: