19 december 2009

Julbord på julbord...

Två fantastiska julbord två dagar på rad. Kan det bli mkt bättre....=)

Igår på hotell Forsen i Vindeln där vi var och spelade på Indexators julfest åsså idag ute i Sillviken. Mkt mkt gott.
Känner mig rätt så däst och mör nu!!

Kan ju berätta lite om gårdagen. Vilken rolig dag. Inleddes ju på morgonen där Thyra fick hänga me på genrep. Oj va hon tyckte det var kul att springa omkring på scenen i spotlightsen.=)
Hon kommer nog att gå i mammas fotspår!! Älskar ju det jag me.

Sedan blev det då förberedelser inför den 30 minuters spelningen på Aula Nordica.
Gick in - körde järnet trots liiite teknikstrul första 3 minutrarna. Gick toppen och åhörarna var nöjda och glada. Hoppas vi spred massor av julstmämning!!
Iaf då när vi var klara där så hade vi ju en tid att passa i Vindeln. Kom ut och skulle starta bilen så var det strömlös......hade tydligen lyckats köra dieselvärmaren för mkt....hmmm.
Vr ju dessutom minus 20 grader så inte var det så kul att stå där på parkeringen.
Vi fick iaf tag på en bil som hade startkablar och som hjälpte oss. Tack snälla....det finns vänliga själar.
Kom oss iväg ca 16.30 och skulle HELST va påplats i Vindeln 17.00.......
Vi landade där 17.15....bra tyckte jag!
Efter ett snabbt soundcheck så tog vi det lugnt ett tag. Skönt!
Det är såå jäkla roligt att va ute sådär på olika platser. Inget ställe är det andra likt. Man får träffa såååå otroligt många olika människor. Drar alltid på sig fler spelningar...ja det är såååå sjukt roligt.
Och jag är sååå glad att få va me om detta och tillsammans med helt underbara fantastiska tjejer.
Vi har verkligen skapat oss ett namn nu och det känns såååå jäkla rätt!!

Idag var vi och fixade lite julklappar. Ma o Pa kom sedan hit och även ett besök från Tålsmarkarna. Mkt trevligt. Dock sov den lilla typen hela tiden så jag fick inte gosa nåt...!!=) Annan dag.
Sedan packade vi oss iväg och åkte ut till Sillviken me svärföräldrarna och svägerkan me familj.
Julbord tre - check...=)
Åkte sedan hem till dom för lite julmys.....tomten dök även upp.
Svägerskan och hennes familj ska fira julen nere hos svågerns föräldrar i Västervik så vi hade lilla julafton.
Barnen fick varsin julklapp. Thyra tyckte nog inte så värst mkt om jultomten....men hon vinkade iaf....=)
Thyra fick en bob...så imorrn ska vi ut och åka lite på förmiddagen.
Sedan kommer Fälténs på middag. Ska bli såå kul att ses. Var 1 1/2 månad sen sist...
Ska bara fnula på vad jag ska hitta på för gott....jajja det tar jag imorrn.

Nu ska jag kolla film på tv och bara ta det lugnt. Hoppas ni alla har en underbar kväll.

TillsVidare
//Linda

Inga kommentarer: