01 juli 2012

Invigningsfika

har Thyra haft idag ute i lekstugan. De närmsta var bjudna genom telefonsamtal. Farmor,farfar och faster Anneli dök upp. Mormor och morfar var förstås bjudna men kunde inte komma, vilket hon såklart förstår. =) Faster Anneli kom med en present, ett städset så hon kan städa själv i bushuset. Åsså fick hon även lådor att förvara kakor eller annat i där inne. TACK!!
Iaf så är väl stugan klar nu för lek......
Här kommer några bilder på detaljer och inifrån stugan
 Bushus....såklart
 Ny fin servis som hon fått i present av farmor o farfar. Hyllan ommålad från furufärg
 Docksäng som jag målat om samt sytt dyna,täcke och kudde
 Hörnen har fått rislampor med led lampa i, en blå och det andra hörnet en grön
 Bordet, soffan och stolen som fått ommålning samt en härligt glad vaxduk
 Hyllor jag byggt och målat, radio, köksredskap och bakelser
Farfar hjälpte mig bygga en sockel till diskbänk och spis så den kom högre. Micro och servis på andra sidan
Är grymt nöjd över mitt jobb med detta. Tror jag har levt ut mina egna barndomsdrömmar om en lekstuga. Nu ska det busas i huset...=)

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: