02 juli 2012

Vilken härlig dag

Trallalallalaaaaaaaaa
Såhär ska sommaren va.
Sol, härligt umgänge och glada barn.....
Började dagen med att åka till en av Thyras kompisar som bor på Tavleliden. Det bästa jag gjorde då var att lämna mini hos farmor under tiden. Fick jag socializa med Klaras mamma Maria. Supertrevligt att bara få sitta och surra i lugn och ro!

Drog hem och käkade lunch och la Abbe. Jag och Thyra passade på att pyssla lite under tiden för solen gick precis i moln. Jättehärligt att få en lugn stund med henne! Ni som känner henne vet att hennes lugna stunder är få.

Sedan när lillebror hade vaknat drog vi till 4H gården och mötte upp en jobbarkompis och hans sambo som var barnvakt för dagen. Innebar ännu mer surr med dom samt en annan tjej.
Träffade även annat folk där att surra med!
ME LIKE!!
Som Thyra sa i bilen på vägen hem
"Mamma, du pratar ju så länge med folk"
Hon kommer att bli likadan själv, då ska jag påminna henne!!:)
Hon är inte så långt ifrån redan om vi så säger...

Eftermiddagen och kvällen har avslutats ute på gården med glada lekande barn i lekstugan.
En trött Thyra kom in och la sig i soffan
med mig för att titta på Lotta på Liseberg där Sean Banan skulle uppträda.
När han har sjungit halva låten säger hon
"Mamma, vart bor Sean Banan? Kan man åka och ringa på hos honom?
Men säger jag då, " va skulle du säga då?
"hej jag heter Thyra, ska vi va"

Ja tänk om världen vore så enkel.
Bara kärlek och vänskap!!
Underbart!

Sov gott alla vänner, ser fram emot fler sånna här dagar. Börjar bra redan imorrn.....:)

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: