07 juli 2010

Underbara soliga dagar

Dessa senaste dagarna har gått åt till sol och bad! Som sagt denna semester skiter jag i städning och allt va sånt heter. Finns roligare saker- Framförallt va ute i solen me Thyra!! Ligga på stranden och titta på henne när hon plaskar i brynet eller gräver me traktorn i sanden!
Igår blev hon dock lite väl våghalsig! Naken som hon och Elle var så drog hon längre och längre ut i vattnet. Stod tillslut så vattnet gick ända upp till midjan. Jag hade såklart is i magen och ropade bara dit men inte längre. Man ska nog inte börja springa efter och skrika o ha sig. Blir bara roligare då!! Hon kom tillbaka så snällt för att sedan testa det några gånger till. Men men...när jag sen sa att det var dags att gå hem så kom hon snällt!!=) Oftast har man ett A-barn! Stolt!!=)

Mamma och pappa kom förbi med middag sedan. Huuuur skönt som helst efter en dag i solen me kompis. Pizza från Robertos, tillika goaste pizzan i denna stan.
Såklart hade ju mamma handlat åt Thyra...
Detta...

TUNIKA
Bild från Polarn O. Pyret

LEGGINGS
Bild från Polarn O. Pyret

Fast leggingsarna var mer brandgula.Suuuuuperfina!!
Stod och tittade på samma kläder innan midsommar men blev för snål då. =)
Hon köpte även en kortärmad och kortbyxad pyjamas på Kappahl med Hello Kitty på!

Så vad ska då hända idag. Mulet och regnet hänger i luften. Yr.no visar docksol från kl 12.
Ska man åka och fixa lite småärenden innan lunch eller ska man städa......
Tänk om det är sol dagarna som är kvar innan helgen.....då hinner jag ju vilket som iof....men ärendena är viktigare eftersom vi åker till Fredrika och Majas födelsedag på fredag!!!
Jajja...ska ta en mugg kaffe till och fundera vad jag ska göra..

Ha en bra dag!!

Tills Vidare
//Linda

2 kommentarer:

Nina sa...

Du skita i städningen?!! Hmmm vem försöker du lura?!! HAHAHA
Tror nog du hinner med en dammsugning om solen går i moln för en liten stund.....;-)
Men jag håller med dig, man drar ju ned på det nu när det är semester!
Hoppas ni får en trevlig kväll på stan imorgon kväll. Jag ska ha en mysdag med familjen :-) Sen vet jag inte om gubben var sugen på nå fiske och nu är det hans tur att hitta på nåt!!
Så jag avstår, men tackar som frågade :-)
KRAMAR

Hipsterlillamy sa...

Jaaa Nina jag lurade nog ingen!!
Dammtorkade lite sen drog jag på stan!!=)
O faktiskt så dammsuger jag bara 2 ggr i veckan denna semester!!
Kan ju iof bero på VÄDRET!!!=)
Synd att du inte hänger me på stan. Ska bli kul o se honom live!!

KRAAAM