30 juli 2010

Vilken härlig vecka

eller ska man säga 2 veckor....
Vi började ju i sakta mak tulta oss fram ner mot Sthlm redan måndag för dryga 2 veckor sen.
Stopp i Sundsvall....sen Sthlm en dag för lite Skansen mm.
Men toppen var nog ändå Makrigialos. Flygresan gick ju huuuuur bra som helst. Hade förberett en ny väska med nya leksaker. Hon bara ÄLSKADE den....satt och målade och lekte med sina nya grejer. Toppen.
Sedan 2 1/2 timmes bussresa...satt så snällt då me.
Skönt när hon är så pass stor att man kan resonera me henne. Hon är så förståndig. Mammas lilla flicka!
Kom fram till hotellet och blev tagna av den fantastiska utsikten vi hade från rummet.
HAV HAV och åter HAV.....blått, turkost.....jaaa helt underbart.
Så vi åt en god middag och la henne för att sedan sätta oss på balkongen och höra vågorna bryta sig in mot stranden. Underbart.
Dock kom det lite problem me the little lady första natten. Sov oroligt och ropade MKT på mamma.
Men vem kan bli arg....efter allt resande samt ny miljö heeeeeela veckan!! Nya hotell flera dagar innan=)
Sen var det bra.
Resten av veckan har gått åt till sol och bad vid poolen och havet.
Varmt och gott har vi haft. Ville inte alls åka hem igår. Hade mer än gärna stannat en vecka till!!
Att Thyra, och vi för den delen, träffade nya goa vänner gjorde ju saken inte sämre.
Annika, Tony me deras pojkar Alex, Martin o Simon från Märsta. Simon är bara 6 månader yngre än Thyra. Thyra blev nog lite betuttad i Simon.=) Hon pratade mkt om honom på rummet på kvällen.
Vi fick två härliga middagsdejter me den familjen vilket gjorde att vi vuxna kunde sitta i lugn o ro och smutta på vin/öl samt njuta av den goa grekiska maten. Thyra och Simon hade ju fullt upp me att leka i lekparken vid restaurangen. TOPPEN!
Men dagarna lekte dom mest i poolen. Simon är som Thyra, ÄLSKAR att bada.

Makrigialos är ju en väldigt lugn liten fiskeby. Inte alls mkt shopping. Det bor 700 personer i byn. Själv Sunwing hotellet tar 1100 pers fullbelagt, vilket det var nu. Men det märkte man bara runt hotellet. Vi gick ner till hamnen och byn 2 kvällar och det kändes som om vi bara strosade runt bybefolkningen. Vilket var härligt. Genuint grekiskt!!
ÅK DIT!!
Toppen hotell...fantastiskt stränder....!! Ett toppenhotell om man har barn!!
Enda nackdelen: Om man bor på Minos eller Zeus är det UPPFÖR till frukost och poolerna!!
Men men, det såg jag som träning....hahaha...kan ju behövas!!!=)

Sammanlagt...återigen....en kalasvecka. Tack gänget från Märsta. Var otroligt trevligt att träffa er samt att dessutom få komma hem till er på fika i Märsta idag innan vi åkte norrut.
Mkt trevligt. Det gör vi om!