14 oktober 2010

Tadaaaa...

Idag har jag haft en så trevlig dag!! Började som en helt planlös dag utan nåt roligt men slutade ju faktiskt helbra.
Skjutsade Thyra på dagis på morgonen och drog sedan vidare ner till komvux för att registrera mig på Samhälls kursen som börjar på måndag!!
Det visade sig dock mycket snart att dom på vägledningen hade gjort nåt tokigt och anmält mig på dagtids intensiv kursen och det innebär fulltidsstudier 4 dagar i veckan. Går ju ikke!!
Så då ringde jag ner på vägledningen och där möttes jag av en inte allt för trevlig röst som då tyckte att jag hade anmält mig på alldeles för många kurser under hösten och hon tyckte minsann att jag inte skulle läsa samhälls i höst...
Jaha sa jag då.....då får jag väl fokusera på historia och svenska då....
Samhälls får bli efter jul.....
Kanske iof är smart.

Jajja efter det missödet så åkte jag och mötte upp Helena på Strömmis. Där gick vi omkring och dolade i affärer en stund. Köpte nya hörlurar och skyddstejp till min Ipod Touch som jag fick hem igår. Helena bokade en ny mobil. Tydligen var vi så trevlig för vi blev tom bjudna på kaffe där!! Av en sån kapsel maskin.....riktigt gott kaffe var det!
Bjöd sedan hem Helena på lunch och vi åkte i snömodd och storm hem till mig. Möttes av ett strömlöst hus dock....hon fick en hårdbröd macka och sedan beslöt vi oss för att åka tillbaka till Strömmis och äta lunch på NK.
Salladsbuffé...mkt god sådan!

Så dagen har varit intressant i många olika bemärkelser......

Nu sitter, nä jag ligger i soffan på jobbet och tar igen mig. Jobbar 3 timmar till sen har jag bara 1 dag kvar innan HELG. Som jag längtar efter lite ledighet...
Vi åker in till inlandet i helgen.

Ha en god kväll.
Tills Vidare
//Linda

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för idag snygging!!
Nu är älgen i bitar, ska göra en knöl i helgen tror ja.