09 februari 2011

Nattjobb och popcorn

Denna veckan har mest gått åt till att jobba natt och sova, eller försöka sova iaf.
Startade veckan med ett läkarbesök där han konstaterade att jag var på bättringsvägen. Sänkan hade sänkts me hälften över helgen igen. Från 50 till 24. Skönt....
Känner att min ork är på väg tillbaka oxå vilket är otroligt skönt med tanke på att vi har en dotter som håller på att gå en på nerverna...
Däremot har jag dratt på min en liten förkylning me ont i halsen. Doktorn sa att det var rätt vanligt i slutet av en penicillinkur. Så det är väl bara att vänta ut den.

På tal om den där dottern vi har då. Vad ska man säga. Vi trippar på tå runt henne för tillfället.
Hon är totalt upp o ner vänd. Sncka om att 3-års trotsen har slagit till me dunder och bång.
Allt är tokigt även det som vart bra tidigare....
Kan ni då förstå att med min influensa jag haft samt tacklat henne...hmm..
Ingen bra kombination kan jag säga, men nu e jag tillbaka med min dunder och bång.
Nu ska hon få igen....

Idag vid middagstillagning så tänkte jag att hon skulle få va me, vilket hon såklart ville.
Hon skötte sig exemplariskt tills Jojje kom hem. Då tog hon tag i kaffetermosen och höäll den ovanför golvet och log...
Jag tog den ur handen och satte tillbaka den på bänken. Då rycker hon åt sig den och gör samma sak men släpper den....bara sådär...
Hör ju hur den går i tusen i bitar invändigt.....
Men jag höll mig lugn och sa att så gör vi inte och att nu blev jag lessen för att den gick sönder...
HOn kom tillbaka efter en stund och bad om förlåt....
Ja sånna saker, nu var ju det ändå rätt lugnt. Hon skriker och kastar saker ibland.....ja är allmänt en odåga.
Som vi sagt, jag förstår folk som slår sina barn. Nu har man ju spärren själv! Men jag förstår!!
Säkert folk som kommer att reagera på detta och till de ber jag om ursäkt redan nu!!

Det kommer bättre tider. Snart. Jag pratade även med dagis personalen och dom berättade lite hur dom hade haft det me deras barn. Alltid bra att höra.
Thyra har ju en del i huvudet nu oxå. Joker borta, ny hund samt ett syskon på jäsning i mammas mage. Så det är ju inte så konstigt. Hon måste ju bearbeta på sitt sätt.
Men mamma tycker det kan va färdigbearbetat nu....

Nog om trotsiga barn.

Jag är tillbaka på jobbet. 4 nätter....känns tufft och egentligen ska jag jobba helgen men jag kommer att sjuka skriva mig. Måste ta det lugnt fortfarande känner jag.
Har tom tackat nej till en spelning på lördag. Goa Emsan du kommer att göra ett toppenjobb som stand in till mig! Puss på de...

Nu ska jag fortsätta sätta i mig popcorn och kolla lite dator o tv.
Tills Vidare

/Linda

1 kommentar:

Nina sa...

Jag förstår vad du menar!! Det har vi sagt flera gånger efter Hugos kolik. Jag menar INTE att det är ok men jag förstår att det händer att folk tex skakar sitt barn. När barnet bara skriker och man aldrig får sova :-(
Jag bara väntar på 3-års trotsen...! Här har den inte kommit än..puuhh... Hugo är så himla harmonisk just nu :-)

Kram på dig och hoppas vi ses snart :-) Är vi lediga samma dag så vi kan ta en heldag snart...?!!!