29 oktober 2011

Jobbet

Skumt det känns. Jag sitter på jobbet en tidig lördagmorgon!!! Skumt i morse att kliva upp och bara tänka på mig själv att göra i ordning.
Men otroligt skönt att sitta här innan morronruschen tar vid. Sitter me en kopp kaffe och bara njuter av stillheten och tystheten!
Tänkte jag kunde passa på att blogga, tar kanske häften av tiden idag!!
Vad har hänt sedan sist.......förmodligen inte jättemkt men ändå.
Thyra fick ju äntligen återvända till dagis i onsdags så hon slutade klättra på väggarna.
För att nu få veta att till veckan är det höstlov och eftersom vi har henne på "gratis" timmarna så följer hon skolans ledighetsplan och det innebär att hon måste va hemma till veckan.
Hade kanske vart smart att betala ändå...ähhh
Vi får hitta på saker och dola på ändå. Tror mamma skulle komma två dagar så det löser sig.
Abbe växer så det knakar men han har ett humör som får en att bli galen vissa dagar.
Åsså kommer man nånstans och alla säger - Meeeen så nöjd pojke.,....
Jooo nog är han nöjd men han låter oss veta när han inte är nöjd längre!!!=)
Det ska hända saker runt honom heeeela tiden helst. Ligga på golvet - Njaaaa.....en stund, sen ser jag ju inget och blir ARG!
Sitta i sittern - mmm ett tag där me....tills jag blir uttråkad. För att inte tala om det förbannade babygymmet mamman ställer framför en hela tiden man ligger där. JÄTTETRIST!!!!!
Jag vill upp, upp och gåååååå!!!
Förhoppningsvis blir det bättre när han kan sitta - krypa...
Sa till Thyra en dag "Jag tror baske mig vi lämnar igen lillebror" ( på skoj förstås)
Varpå hon tittar på mig ett tag och säger " Men mamma, man kan ju inte lämna tillbaka dom när man fått dom"...
Så sant så....

I torsdags så bjöd jag hem tjejerna jag har börjat umgås me från sajten Familjeliv.
Bjöd på lunch och fika. Mkt roligt. Otroligt trevliga tjejer!
Dom har oxå varsin liten kille.

Olle,Melker & Abbe

Olle är född den 25/6( en vecka yngre än Abbe), Melker den 14/7 (en månad yngre)
Men jag tror baske mig att Abbe ändå är minst!!!=) Han blir nog inte så stor. Han har ju det han brås på iof......
Goa e dom allihop!!

Nä nu ska jag ta mig en koppa kaffe till innan grabbarna ska slitas upp ur sängarna!!
Hoppas ni får en härlig lördag!!!
Åk ut och titta på skotrar!! Det är ju SNÖSKOTERNS dag i helgen. Imorrn blir det till att besöka, helst Motorbolaget......ska nog pröva nytt skoterställ inför säsongen!!!

Ha det!
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: