29 september 2008

Snuvigt....

Gomorrn på er. Sitter här som vanligt med morgonkaffe framför datorn. Tänkte passa på att blogga då.....
Thyra ligger och leker på golvet och för ett väldans liv.......skrattar,skriker o gormar....!!







Måndag idag...innebär familjesim i Sävar. Men eftersom lillan är snuvig så beslöt vi oss för att va hemma idag.


Snuvig ja, första gången hon är ordentligt förkyld. Rinnsnuva och täpt i näsan. Vill inte alls sova i sin säng på natten. Hon vaknar efter nån timme o tokskriker. Såklart att jag tar över henne då. Lägger henne mellan oss och gissa vem som ser nöjdast ut....Thyra!!
Sova mellan mamma o pappa är väl det bästa när man är sjuk.

Igårkväll hade nog tjejen ont i huvudet eller så var det magen. Jag kanske gav henne för mkt katrinplommonpure till kvällsgröten.
Hon sov rätt oroligt innan nån timme, pruttade o låg o smilade i sömn.
Som tur var gick det över och hon och vi har sovit bra inatt.
Vaknade 07.00 att hon låg o hostade o var slemmig i halsen efter en natts sömn. Det gillade hon inte alls. Stackars liten....
Såklart är hon lite trött nu tidigare än vanligt på morronkvisten.....så mamma måste väl aktivera tills det är dags me dagens första sovstund.


Ska börja göra oss klara för att ta morronprommisen. Joker ska ju ut o röra sig oxå.....ja jag me.Hihihi.
Idag blir det nog en ensamprommis så då stoppar vi in mp3´n i öronen och lyssnar på Mariann Keys.


Tills vidare....

//Linda&Thyra








3 kommentarer:

Hannis sa...

Ahhhh!!Vad roligt!
Herrejösses, vad stor Joker har blivit!
Och underverket Thyra!
Lik pappa=))

Älskade,älskade Höna,vad glad jag blev att du börjat blogga.
Nu kan jag följa er trots avståndet.

Puss och Kram Puman

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men heeeeej! Vad glad jag blir att höra ngt från dig..o att du börjat skriva igen!!! O lillsessan..jisses va stor hon blitt o visst är det pappsen upp i dagen :D

Hör av mig då jag har vägarna förbi IKEA igen. vad är det du är ute efter för någe? Hörs på tele.

KRAM

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hej igen!

Du är utmanad i min blogg =)

Krya på dig kram till Thyra!