26 november 2010

Julbord

Nu är årets första julbord i maggen. Supersmarrigt var det dessutom. Speciellt janssons...jisses va god den var. Är det för att det var första i år eller var den så god som var.
Ja jag får ju jämföra för imorrn är det dags för det andra bordet!! Hahaha
Då är det på Brännlands Värdshus med Johan jobb.
Ikväll var vi ute i Skeppsvik me svärmor,sväfar,Sebbe,Anneli med familj samt hennes svärisar som är på besök från Västervik!!
Mysigt hade vi. Barnen åt mat och godis och sen var det full fart på de små benen!!
Jag åt då så magen växte ett snäpp utåt!

Nu sitter jag här hemma alldeles ensam. Johan och Thyra sover sedan en timme tillbaka. Jag har tänt ljus och myser me advenstpiffet.=) Inte så tokigt!
Johan ska snart ut o jobba. Har ju snöat MÄNGDER!! MÄNGDER!!! Men det är sååå mysigt och juligt utomhus. Får se om vi hinner ut en sväng imorrn fm. Ska ju baka pepparkakor imorrn jag och Thyris. Ja även lite knäck o saffransskorpor hade jag tänkt.
Full rulle.

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: