28 november 2010

Pepparkaksbak och tomten

I morse tog vi tag i pepparkaksdegen jag gjorde i ordning i fredags. Såååå mycket godare me hemmagjord deg. En helt annan smak blir det!
Men i år hade jag tänkt till och inte gjort en hel sats. Gjorde bara en halv för jag vet ju att efter typ 30 minuter har ju Thyra tröttnat på att kavla och mammsen får stå i timmar själv med resten av degen! Så blev det även i år men då behövde jag ju inte kavla ihjäl mig själv!Här var ångan uppe...

Efter pepparkaksbaket var klart så bylsade vi på oss kläder och åkte ner till stan. Jag vet inte när jag var på skyltsöndagen senast. Jag har jobbat varje år så länge jag kan komma ihåg. Men i år skulle jag baske mig va ledig för att kunna åka ner med Thyra. Vi började me att äta lunch på Max. Supersmarrigt och mysigt.
Sen tog vi en sväng på stan och tillslut så kom tomten åkandes på vagn efter hästen!!!


Han passade även på att berätta för alla barnen hur mycket jobb han har nu i december!

Den här söta saken var oxå på stan

Blev en mysig men kall utflykt. Vi stannade inte så länge utan åkte därefter upp på sporthuset. Johan köpte sig en ny Puma jacka som han ska åka i på torsdag. En tradition han har inför varje Thai resa. Alltid en ny sportjacka...=)
Thyra fick sig även en ny Lindberg pälsmössa. Ja även jag fick mig en ny mössa!!=)

Nu är vi tillbaka hemma och nu ska granen upp!! Vill ju hinna mysa till den nu i december. Missar ju 2 veckors julmys.

Kommer säkert bilder från det senare.

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: