14 april 2011

Lite av varje

Då var sopningen igång för maken. Det innebär 4-5 veckors sopänka. Han jobbar mest dygnet runt. Kommer hem seeeeeent och upp tiiiiidigt. Men men man vet ju om detta varje säsong så man är förberedd och van. Brukar va rätt skönt ibland men mot slutet börjar man sakna honom!!=)
Själv har jag ju bara 4 veckor kvar av jobbet. Galet va tiden har gått fort.
8 veckor till nedsläpp!!!
Idag när jag satt hos BM så insåg jag hur snabbt det gått!! Har knappt hunnit blinka. Inte fotat magen en enda gång......jajja....blir nog barn av denna för det.

BM besökt ja - allt var som det skulle. Har oförskämt bra värden! Men det är ju bra. Hjärtljuden var på 134 slag/minuten idag!
Ryggen däremot kunde va bättre....men jag har nog lite mig själv att skylla. Denna vecka har jag inte tatt det lugnt direkt. Skurat på knä både tvättstugan och toaletten.
Men samtidigt har jag sån energi så det känns som dumt att bara ligga o pilla naveln. Kan jag göra när jag klivit av jobbet. Dåååååå ska det vilas! Fatta så skönt. Thyra får ju fortfarande gå heltid på dagis under havandeskapspenningen så jag är ju som ba ledig....NAJS!!
Bara jag o Celma - kan jag öva henna på dagarna!!

Och på tal om det. Vi övar nu nån stund varje dag inför första träffen av valpkursen på¨måndag. Måste ju va förberedda.=) Det går toppen. Hon verkar verkligen sugen på att lära sig saker. Liiiite ivrig ibland men det går hyfsat att tona ner.
Idag gjorde vi stan dryga timmen. Drog ner och satte oss och åt en mjukglass med mamma som var nere över dagen. Celma tyckte det var superintressant men kanske liiite skrämmande me alla människor. Men efter ett tag så la hon sig bredvid mig och bara glodde.
Det var värre me alla andra som gick förbi och glodde och sa "åhhhhhhhh - titta vilken söt hund".....
Man kan ju inte bli annat än stolt!=) Min hund - jag vet att hon är söt!!=)

Nu ska jag chilla lite innan det är dags för sista jobbnatten för denna vecka. Såååå skönt att kliva av imorrn bitti och va ledig helg!! Tagga 3 års kalas på söndag!!=) Puhh
10 barn o säkert 10 vuxna...hahaha....i mitt stora hus!! Blir nog bra det ska ni se!!

Ha det
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: