12 april 2011

Otursförföljda?!

Jag vet inte om eller vad jag ska kalla senaste månaden...eller ska vi säga hela starten på 2011?!
Jajja, vi kom ju hem från fjällen safe and sound iaf. Var ledig igår och skulle börja tvätta.
Hann tvätta två maskiner så pajjade tvättmaskinen.....skratta eller gråta?!
Där står jag då med tvätt upp till taket(tur ändå att jag hade tvättat flera maskiner i stugan) jaaa eller iaf två sopsäckar samt Thyras vinterkläder.
Vad göra, jo bara att åka idag och köpa sig en ny maskin.
Har kostat en hel del nu för familjen Åström.......

Men nu står en ny fin tvättmaskin i min tvättstuga och jag kör första provtvätten och den låter INGENTING....imponerande måste jag säga...!! Hoppas att den tvättar rent oxå.
En 7 kilos LG....en sån här..Bild lånad från tretti.se

Men nu ska väl oturen vara över tycker jag!

Annat då, började valpkurs igårkväll. Helena och Riva ska gå samma så det kommer att bli skitkul! Känns bra. Verkar va bra ledare. Nästa måndag ska vi börja köra me hundarna. Spännande. Måste bara ha tid att öva lite me henne här hemma först! Men det borde jag ha i veckan mellan allt som ska fixas inför helgens kalas!
Ska bakas bullar och chokladbollar.Huset ska städas och all tvätt ska bort.
Men det ska jag nog hinna. Mellan det så är det föräldrafika på dagis samt BM besök!=)
Som ni ser så är det full rulle för Linda.
Var förövrigt på glukosbelastning igår. Tur jag hade glkömt hur JÄVLA äcklig den där sörjan man ska dricka var sen senaste graviditeten....för inte är det roligt.
Man får stampa foten i golvet för att inte kräkas upp allt på slutet...blää

Men men vi hoppas den visar bra! Får veta mer på torsdag!

Nu ska jag bara finnas en stund innan det är dags för nattjobb!
Hoppas ni alla mår bra.

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: