13 juni 2011

4 dagar kvar

är det till fredag!! Galet...vad ska jag göra nu sista dagarna.....baka,vila,hälsa på folk?
Kanske hinner me allt...=)

Men vilken helg vi har haft! Suuuuuupertrevligt.
Har ju haft möhippa för underbara Jessica som gifter sig i juli. Blev ju såklart en toppendag. VARMT dock men jätteroligt hade vi. Vi började dagen me frukost/brunch på Plaza. Sedan drog vi ut på stan och Jessica fick olika uppdrag,bla jobba som korvgubbe, dra ihop en kör på Apberget, fotouppdrag mm.
Sedan drog de andra på Laserdome och jag passade på att åka hem och vilamig lite samt ta en väldigt kall dusch!
Mötte sedan upp alla igen på kvällen för gemensam middag och partaj. Jag höll ut till midnatt vilket jag är småstolt över.=)
De andra partysessorna höll nog på fram till småtimmarna skulle jag tro, hade nog jag me gjort om jag hade haft möjlighet oxå=)
Den blivande bruden är mkt nöjd över dagen och vi alla är nog oxå det. Träffat många nya bekantskaper som är helt underbara!! *tacksam*

Igår var tröttheten överhängande men det gick ändå. Sämre väder vilket jag tacksamt tog emot. Familjen åkte ner en sväng på stan för lunch samt tivolibesök. Superskoj tyckte Thyra.
Kunde däremot gått jäkligt illa under ett karusellåk då han som skötte karusellen glömde bort att kolla vad han höll på med och istället stod och fippplade med mobilen.
Korgarna började skrapa i backen och de som satt i höll ju på att slå runt, det flög lampor från korgarna....
Föräldrar skrek, barn började gråta och ett mindre kaos utbröt. Det gick hur som bra och han fick stopp på den tillslut. Thyra klarade sig bra, hon blev inte så rädd utan tyckte mer att det var ett roligt ställe att leka på...hmmm...
Vi ska iaf ner idag för kusinerna från Fredrika kommer dit. Samma vad vi gör idag. Prommis med Celma har vi hunnit med på morgonen. Skönt när Thyra orkar gå en bit nu i skogen. Var ute en timma faktiskt!!=)

Vi fick ju även besök igår em av Celmas uppfödare. Såååå roligt var det att hon kom förbi och tittade till Celma. Känns seriöst att hon vill kolla hur hundarna växer och frodas. Såklart så tyckte hon ju att Celma va sååå snygg!! Kan bara hålla me. Vi är supernöjda över hunden!!!
Hon tog även några kort på henne, ja dels min nya header=)
Men även där hon skulle "stå" sådär snyggt vett ni=)
Gick väl sådär eftersom vi aldrig tränat på det,men jag tror hon fick några hon blev nöjda me.
Hon hade me sig en väldigt rolig "leksak" som hon lockade me iaf. Måste försöka få tag i en sån...
En rosa liten snopp....JAAAA en snopp!!!=) En sån vill Celma ha.

Näää nu ska jag ta och fixa till mig lite, käka lite lunch o dra iväg. Ha en underbar dag ni alla.

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: