29 mars 2012

En vecka går fort...

när man har häcken full. Veckan har gått åt till matförberedelser samt tvätt....och inte har jag tvättat klart heller. Men nu är det väl bara 2 maskiner kvar typ....sen ska ALLT packas som ska me för 2 veckor...
Tur man bara går omkring i långfillingar och en tshirt i stugan. Går inte så mkt kläder. Det är barna som sölar ner sig mest.
Annars va har hänt i veckan förutom detta och dagislämning och hämtning. Man hinner inte så jäkla mkt på 5 timmar.
Några viktiga händelser...Abbe har börjat krypa ordentligt. Äntligen. Han har ju ålat sig fram alldeles för länge. men han har blivit duktig ska jag säga...! Snabb och stark i armarna.
Man ser att när han tycker det går för långsamt att krypa så slänger han sig ner och ålar...

Andra viktiga saker, pappa har tackat för sig som posten av kommunalråd i Åsele. han går i pension i juni. Tycker han gör rätt i det. De åren han har suttit ska han ha MASSOR av cred för. men jag tror det blir svårt att få ett mer rättvist kommunalråd!! Men nu är det dags att sadla av. Nu ska han vila upp sig och bara njuta tycker jag. Tänk så skönt att få slippa få en massa skit. För det antar jag att man får som kommunalråd och speciellt i den kommunen!!=)

Jajja vidare.....en ny dator är inköpt i hushållet Åströms. Den har ju strulat länge me att stänga av sig själv så nu tröttnade vi och köpte oss en ny igår. Så skönt. Som tur är så fixade jag en extern hårddisk och flyttade över alla bilder från den gamla datorn till den. Preecciiis när det är klart så stänger den av sig...puhhh.

Nä nu ska jag glo lite tv och fundera över morgondagens handlingslista. Roligt torsdagsnöje kanske ni tänker men det tycker faktiskt jag!
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: