11 mars 2012

Lunginflammation

Efter jobbet idag kom jag hem till en KOKHET Abbe! Han hade ju redan igår lite feber men idag var det liksom brännhett!!!
Jag blev less, ringde 1177 och dom sa att det var bara att åka in dit! Kommer dit och möts av " jaaaa vi tar ju egentligen inte emot barn under 1 år"
Varpå jag frågar TVÅ gånger vart man ska vända sig då....akuten eller barnmottagningen.....
JAG FÅR INGET SVAR!!!!!
Hon skriver iaf in mig efter lite betänksamhet och påstår att "jaaaa nu är det väl nån som blir arg och irriterad"
Fan så irri.....måste man behöva va halvdöende....ser man inte på barnet! I abbes fall idag så var ha ledsen, blankögd och helt slut. Låg i mina armar med ögonlocken halvöppna!!!
Jaja hur som så fick vi sedan vänta i 1 1/2 timma innan vi fick komma in!!
Hade båda barnen me mig och det är ju tur att Thyra är så snäll! Hon roade sig så gott hon kunde där!
(hade lovad min man att han kunde åka ut och köra skoter, visst är jag en snäll fru), därför åka jag själv med båda!!!
Jaja doktorn lyssnade och han hörde rossel i rören samt var ena örat rätt rött! Vi fick lämna en snabbsänka och åter komma in till doktorn!
Ja det var tur att ni kom in idag sa h an, Abbe hade en sänka på 134. Det normala är mellan 5-10.
Så det blev konstaterat lunginflammation!!!!
En ny penicillinkur på 10 dagar!
Nu måste vi väl ha gjort bort all sjukdom för ett bra tag framöver. Låt pojken va frisk och glad nu! Han har inte haft så rolig start. Inte konstigt att han vart jättegrinig och inte orkat så mycket. Jag FATTAR inte att han sovit så pass bra på nätterna ändå!!!

Jaja så är då läget nu idag! Hoppas på en snabb bättring! Nu ska jag kolla Så Ska Det Låta!!!

//Linda

Inga kommentarer: