01 mars 2012

Jag älskar.....

Thyra fick ett litet anteckningsblock idag och jag påpekade att det kunde bli en bok där hon skrev hemlisar!
Den idéen togs till av henne på en gång!
Hon satte sig tillrätta vad köksbordet och sa "mamma du får INTE titta"
Men mamman har ju öron och hon sa hela tiden vad hon skrev!
Det började med:
Jag älskar mamma, pappa,Abbe och Celma
Jag älskar Linus
Jag älskar att va på dagis
Jag älskar att åka skoter med pappa
Jag älskar att spela boll
Jag älskar att bygga lego
Jag älskar att åka bil
Jag älskar att baka
Sen kom det massa andra saker hon gillade att leka(kom inte ihåg fastän min hjärna ville)
Sen slutade det såklart me
Jag älskar mormor,morfar,farmor och farfar!
Sötgröten min!!!
Älskar dig hjärtat!!!!!

Hon är inne i en fas där ingenting är omöjligt, hon är såååå medgörlig och det är UNDERBART!!!!

Var ju på utveckligssamtal igår oxå på förskolan! Det gick då bara toppen!
Ska se om jag lyckad komma ihåg
Thyra är en glad tjej som älskar att leka och busa.....nähäääää
Hon är i omtänksam och visar empati.
Hon leker med alla och bjuder in alla till lek.
Om hon inte vill leka nåt som de andra leker så gör hon det hon vill göra!!! STYRKA!!:)
Gillar att hjälpa till, pratar om saker som hänt, ska hända och så vidare!
Ja det var bara bra saker som jag som mamma blev otroligt stolt över att höra!
Fick även veta att hon kommer att flytta över till storbarnsavdelningen Sirius till hösten! Inskolning sker nu under våren!!! Härlig!!!!!
Enda som togs upp som ska "jobbas" med var att hon byter ut vissa bokstäver mot andra nr hon pratar samt i nya gruppaktiviteter eller om det kommer in nån ny vuxen så stannar hon upp,drar sig lite tillbaka och avvaktar en stund!! Som sin pappa!!!:)

Men jag ser inga problem i detta och r inte orolig! Talet vet jag att hon kan bara hon tänker efter! Det andra kan oxå va en bra sak! Att man inte kastar sig in i nya saker på en gång utan man gärna spanar av innan man släpper loss!!:)

Jaja nog om detta!! Bara kul att skriva ner så det finns kvar en dag!!

Nu ska jag glo tv och njuta av lugnet!

Tills vidare!!
//Linda

Inga kommentarer: