03 juni 2010

Ja då var regnet tillbaka...blää.Bara för att vi fick hem de nya möblerna igår så regnar det idag...!
Nu måste ju jag va inne o städa idag!! Kändes ju supertråkigt!
Jajja kan ju börja dagen me att uppdatera i form av lite bilder. Var länge sen nu!!Thyra och Hugo leker med stenar på 4H gården
Liiiiite halvläskigt att klappa
Kaninerna var roligast!!

Mys på picknickfilten på Kompassens invigningsfest!
Bandet är klippt av Direktör Kompassius......förskolan är härmed invigd!

Barnen fick biljetter till olika aktiviteter. Här hämtar Thyra ut lite popcorn!

......och här var det dags för lite fiskdamm!!!


Det var verkligen toppenarrangerat igårkväll. När vi kom framtill förskolan så stod det att man skulle invänta entrévärdarna. Det spelade tivolimusik från högtalare inne på gården.
Så kom då tillslut entrévärdarna utklädda till clowner och släppte in oss och delade ut sånghäften och en biljett!!
Vi placerade ut vår filt och satte oss tittade på alla barn och föräldrar som strömmade till. Jättemånga kom. Superskoj!
Det blev invigningstal och sånger. Sedan åt vi vårpicknick vi hade me oss. Sedan var det dags att ta sig runt de olika aktiviteterna som hade arrangerats.
Personalen hade klätt ut sig i alla de former. Det var allt från prinsessor, pirater, clowner ja även Mimmi mus fanns där!!=)
Aktiviteterna bestod utav fiskedamm, ansiktsmålning, popcorn och såpbubbelblåsning.
Fanns även ett piratskepp där man skulle utföra olika uppdrag.
Ett superbra arrangerat evenemang!!!!

När vi åkte hem så hann vi bara sätta oss i bilen så höll lillskruttan på somna. Tur vi har nära för det var bara att hålla sig vaken!!!=)

Avslutar me en bild bara sådär,....
Vi bakade ju tekakor jag och Thyra förra veckan. Dessa kakor gjorde Thyra helt själv!!!
Hon klappade och naggade...=) Duktig tjej jag har!!

Nämen gud jag måste ta tag i snabeldraken...detta går ju ikke. Ska hinna me en del idag ändå....!
Det ska städas undan lite, handlas inför personalfesten imorrn......sen måste jag även en sväng nerpå konstnärsshoppen och kolla om jag hittar en bra skalpellpenna för att skära ut schabloner...
Jajja hoppas ni får en bra dag!

Tills Vidare
//Linda

2 kommentarer:

Frida sa...

Så kul att se lite bilder från ert 4H-besök! Det var kallt och regnade en skvätt när jag och Leo var där igår, men jättemysigt! Och inte alltför dyrt fika. Hoppas vi kan åka allihopa kanske till veckan!

Ha en fortsatt bra helg!

Hipsterlillamy sa...

Ja visst är det mysigt där!!! Toppenställe!
Ja jag hoppas oxå det! Nu sa ju Nina att enda dagen som jag kunde så kunde inte hon....var lite synd!!! Men kanske veckan därpå!!!
Ha en fortsatt bra helg du me!
Kram