02 maj 2011

Valborg

I helgen var det då valborg och dags för en ny månad att träda in....våren och sommaren kommer med stormsteg!! Underbart faktiskt.
Valborg firade vi me våra goa vänner familjen Fältén. Dom kom hit och vi bjöd på grillat(är det standard på Valborg typ)..
Barnen lekte och mös och vi gjorde samma höll jag på att säga...!! Jan nästan iaf!=)
Det blev surr,skratt,pruttar och Playstation Move...hahaha
Inga bilder blev tagna för jag orkade inte dra kameran ner till brasan. Hade med mig Celma för att socialträna henne oxå!
Eftersom Joker knappt gick att ha i större folksamlingar så vill jag träna denna hund mer med sånt. Hon fixade det galant.La sig eller satt så fint vid min sida!!!=)
Ungarna dom klarade sig själva där nere. Dom minglade runt alla grannar här och surrade för fullt. Thyra hade fullt upp med att presentera Elliot för alla. Hon strök honom så fint på ryggen och sa "Det här är Elliot"...=) Stolt över sin polare!!

Sedan blev det hem och pyrre/nakenfis race...!! Fälténs åkte väl hem runt 23 och då gick T isäng. Blev långfirande för barnen. Men dom hade så roligt och det är ju faktikt inte varje helgman får va vaken så länge. Men det märks nu oxå....två dagar i rad har hon sovit till 9...eller idag sover hon då än och klockan är 9.10?!! Fattar ingenting. 8.20 vaknade jag och klev upp, väldigt tacksam över att jag fått sova så pass i och me att jag ska ut o jobba nu 4 nätter.

Nästa sista veckan på jobbet för 1 1/2 år framöver. Känns både ock ska jag säga.....Skabli skönt samtidigt som det kommer att va tomt. Ingen annan som är mammaledig denna gången. Va ska jag göra? Antar att det kommer att bli en hel del promenixande i skogen för jag och Celma!!
Myspysigt!

Nää nu måste jag ta mig lite morgonfika innan magen skriker ihjäl sig...!!
*****************************************************************
Blev ett avbrottt på 5 min...Thyra vaknade o ville ha välla...=) Nu blir det frulle!!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: