06 september 2011

En helt vanlig tisdag

Alltså egentligen inget roligt att komma me.
Vädret är trist,grått och mulet....alla jobbar. Jag är alldeles ensam hemma...hahahaha
Ja så e dagarna.
I helgen har jag iaf tatt tag i projekt flytta Thyras rum som jag gått o gruvat mig.
Men men det tog hela söndagen så var det klart..puhh...
Nu fick hon ett stort härligt rum. Måste ta o fota det o lägga ut juh.

Annars så var helgen väldigt lugn. Spenderades mest hela tiden här hemma. Var och sjöng på ett dop på lördan en sväng. Hyrde film, ja bara tog det chill.
Jojje har börjat spika ute i garaget. Ska ju bli ett gästrum och ett förråd där ute.

Vet inte men tankarna har mer o mer börjat skingra om man skulle sälja och flytta....skulle ju egentligen ha ett större hus, ja jag vill ju ha ett stort snyggt hus. Men då e det ju me läget och sjön. Inte alla snygga hus som står såhär härligt till.
Är väl för jag har för lite att tänka på nu som gör att tankarna åker iväg på sånt.
Tror vi skulle ångra oss bittert om vi sålde.......tänk om man hade pengar att ha kvar detta o köpa ett stort nån annanstans...

Annars me familjen då. Jo barnen har vart snuvig,eller Abbe är fortfarande lite snuvig och Thyra har en otäck tjock hosta som dockhåller på att ge sig nu.
Just det...Thyra är ju blöjfri på nätterna nu oxå!!! Tadaaaaaa
I fredags så sov hon utan för första gången.....en olycka och den hände i lördagsnatt.
Men då plockar jag upp henne på toa en gång innan jag somnar, typ 23....
Men det känns supert..
Abbe är rätt gnällig nu, om det har att göra me snuvan eller om det är nån tand på gång för han gnuggar o gnuggar o gnuggar och dreglar som en liten snigel...ja vi ser väl.
Men inget är egentli8gen bra förutom att få va i mammas famn...tror ni man hinner mkt då?!
Sen vet jag inte va vi har för barn men ingen av dom har vart några långsovare på dagen. Korta lurar....
Undra när jag ska försöka lägga in nåt "schema" på pojken....tror jag väntar nån vecka till o ser.
Han är ingen storätare heller tycker jag. Men men han växer och blir tyngre så....

Me oss vuxna är väl allt som vanligt. Vi är oxå blöjfria och lite allmänt gnälliga emellanåt...=)

Nu ska jag spela lite wordfeud......har fått nån hangup på det spelet. Sen blir det sängen.

Tills Vidare
//Linda

3 kommentarer:

Nina sa...

Ja lägg gärna upp några bilder på Thyras rum... :-)
Sen har jag ett enkelt svar till dig: Era barn sover hela nätterna det är därför de inte sover mycket på dagarna!!! Det är svårt att få både och;-)

Hipsterlillamy sa...

Jo jag vet ju det...man kan inte få allt!Men för Abbes skulle vore det bra om han sov lite längre...
Han blir såååå arg o trött...!!=(
Ska försöka fota idag!!

Bosse sa...

Klart du ska titta på att flytta om du längtar efter det!