02 september 2011

Fredagsmys

Fredag ikväll. Vi har vart på Tomtebo hemma hos våra stuggrannar på middag. Vi fick nåt afrikanskt,peppargryta tror jag det hette. Suuuupergott.
Man la en köttfärsgryta på rostbröd, sedan tog man till keso,creme fraiche, bananer och tomater.
Hur najsigt som helst. Kan tillägga att den där grytan var stark och god...innehöll MASSOR me smör hörde jag dessutom.
Så ikväll har jag använt en del bonuspoints.

Vägde mig igår och vågen visade då 3,3 kg mindre på en vecka. Det går framåt...
Såååå skönt att va igång.
Blev oxå otroligt glad och stolt över syrran, som oxå är me och kör hit varje torsdag från Fredrika, hon hade tappat 3,4 på en vecka..!!
Vi är såååå grymma.
En annan polare hade tappat 1,8
VV IS THE SHIT!!
Nu är vi 4 tjejer som följs i höst. Kommer att bli svinkul och otroligt peppande!!

Annars idag så har jag haft en skitdag, tur den blev raskt bättre under kvällen!!
Förmiddagen försökte jag flytta Thyras garderob men hade en Abbe som INTE ville sova längre stunder än 10 min.....sen så var han missnöjd. Men men vi lyckades tillslut!
Efter lunch drog vi ner till stan på stadsbiblioteket och lånade några nya böcker till Thyra.
Mysigt att gå dit och bara va en stund.

Helgen då, va bjuder den på?! Första helgen vi inte har folk här hemma på nån typ av mat.Känns konstigt men ändå lite skönt.
Imorrn ska jag iväg mitt på dagen och sjunga på ett barndop i Innertavle sedan blir det bara mys hemmavid. Kanske en hyrfilm att ligga och glo på när barnen somnat.
Jojje ska påbörja projekt bygga rum ute i garaget. TOPPEN säger frun.
Får jag ÄNTLIGEN ett förråd att lasta ut saker i. Håller snart på svämma över. Det blir så att jag kastar tillslut. Det rymms inte.
Spec nu när vi håller på att flytta Thyra till det större rummet och Abbe ska få sitt där Thyra har sitt nu.
Ja ni förstår.

Nä nu ska jag bara njuta av soffan en stund innan det är dags för oss vuxna att krascha isäng me.

Hoppas ni har en mysig fredagkväll.
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: