17 november 2011

5 månader

Även om det är Celmas dag idag så har vi ju lille Abbe som blir 5 månader idag. Sjuuuuukt va tiden springer iväg. Sitter man o läser Thyras bom där jag har fört in saker. När hon började me si och så inse jag ju att typ 6 månader så hände det massor me henne. Hon började sitta. Hon började klappa händerna.
Undra om Abbe kommer att börja då me. Helt sjukt. Snart är han 1 år liksom.....
Denna tiden kommer nog att springa iväg.

SÅ vad har vi pysslat me idag då. Lämnat på dagis och sedan tog vi en långprommis jag, Celma och Abbe. Var dryyygt idag då det FORTFARANDE är plusgrader och vagnen SÖÖÖÖÖG fast i leran. Men men....jag knatade på bra ändå. Kalorier ska brännas.=)
Sen så kom Nina och Olle på en snabbkaffe. Alltid lika trevligt att surra en stund.
Middag - veckohandling - vägning!!!
Så såg dagen ut....

Imorrn e det parrrtyyy...lite iaf. Han ett barn hemma så det blir väl inte 14´s fylla för min del men lite vin ska nog ner i kroppen. Samt en massa god mat!!=)
Ska bli supertrevligt att få ha dom här, Cilla, Högga, Jess o Ludde! Mat, vin, badtunna och underbart umgänge.
Thyra får gå till farmor o sova och den lille får helt enkelt gå o lägga sig!!=)

Nä nu ska jag försöka plugga lite till ikväll. Eller så kanske jag bara slappar. Var länge sen jag gjorde den nån kväll. Har jag inte suttit me natur boken så har jag stickat. Kanske bara borde luta mig tillbaka o ta´t lugnt.

Viktis då....jo tack det går finfint. Har totalt gått ner 12, 8 kilo på dessa veckor. Grymt nöjd då jag har hamnat på en platå sista 3 veckorna och inte vart så stenhård. Godis har införts samt en och annan gobit.=) Men nu ska jag nöta på igen!!

Ha en härlig torsdagkväll
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: