08 november 2011

Julpynta?!

När är det okej att börja julpynta tro???
Jag skulle kunna börja imorrn, men då e man väl spyless på ett tag istället.
Tror jag kommer att börja ute i helgen. Iaf me slingor o sånt. Är så jävla mörkt ute så vi kan behöva lite mer ljus på tomten. Men tänk va mysigt att få börja sätta upp julgardinerna och stakarna i fönstren. Allt blir som murrigt och mysigt då juhh. Hoppas på att få börja slå in lite klappar snart oxå. Gömma undan och få lägga dom under granen nån kväll när barna ha lagt sig.
Tänk ändå va man kan ändra sig va gäller jul. Har inte alls lagt ner så mkt möda på julen tidigare men nu. Tror det är barnens "fel". Men det är ju faktiskt otroligt mysigt!

Å plusväre hä ba fortsätt. Var ute på prommis efter dagislämning i morse och det var riktigt varmt. Tror tempen visade 7 plus grader!! Den 8 Nov......galet. Dessvärre om man tittar på vädret så ser det varma vädret ut att hålla i sig.
Detta beror nog bara på att vi har en ny fin skoter som står i garret och bara vill uuuuuut i snön.
Så e det. Tror att så länge jag kan komma ihåg bakåt me alla år me Johan( är faktiskt 10 år i år) så VARJE gång han har köpt sig en fabriksny skoter så har snön lyst med frånvaron.
Fast inte i fjol......
Håll tummar och tår. Det torde väl bli SVINSVIN kallt när det väl blir kallt så man hinner inte ställa om sig.

Vi har iaf två veckor i fjällen att se fram emot. Japp, det är redan bokat och klart!! FABOULUS!!!!
V14 och 15 hittar ni oss som vanligt uppe i Kittelfjäll. Över påsk i år! Sååååå härligt!!

Nä nu tror jag att jag ska lägga mig och läsaen bok faktiskt. Har gjort bort en massa under fm så nu tänker jag inte göra mer idag. Ja förutom att sköta barnen då. Men nu sover en och den andra ska inte hämtas förrän om två timmar. Najs!!

Spana föressten in min you tube kanal. har börjat slänga upp lite klipp på barnen.
Ni hittar dom HÄÄÄÄÄR!!

Tills vidare
//Linda

Inga kommentarer: