09 november 2011

Ännu ett inlägg

Som är sådär lagomt uppmuntrande!! Undra om ni blir less....men jag bara måste få spy av mig.
Idag efter få timmars sömn så är humöret inte alls på topp. Lite sömn - dålig mamma.
Gick och la mig samma tid och när jag skulle somna om så började min käre make snarka! Lyckades somna till men då vaknade Abbe 00.15
Låt länge och hörde om han tänkte somna om men ikke. Gav mat men han ville inta ha. Han sket...JIPPEE......slänger snutten över skallen på honom och byter blöja.
Sen ligger han och gnyr och håller på, som att han aldrig kommer till ro. 1.30 ger jag upp. Alvedon supp i pruppen och pojken somnar om runt 2. Då skickar jag ut maken från sovrummet ut till soffan i vardagsrummet.
Där får han sova inatt.
jag soooomnar!!!!=) Underbart.....
Vaknar 5.30 av att pojken är hungrig såklart. han äter lite och somnar om och jag me.
Vaknar 7 och då sätter morgonen igång me full rulle för Thyra ska ju iväg.
Vart är njutningen liksom?!?!?! Den FINNS INTE!!!!
JAG VILL JOBBA ELLER NÅT!!!!
Vill nån ha mina mammadagar och sköta den minsta????

För att inte tala om att han är inne i en förbannat jobbig jävla gnällperiod då absolut INGET är roligt och de stunder han roar sig själv är fååååååååå!!!
Lite styrka i det hela är att jag hittade boken om utvecklingsstadier under första levnadsåret.
19 v som kallas Händelsernas nåt....dääääär är Abbe nu. Kanske därför han är EXTRA EXTRA gnällig?
Undra vad man skulle få för honom på en Tradera auktion. Han är ju som söt iaf!! Han har ju utseendet me sig.=)

Oj va allt känns lättare nu. Tur man har en blogg att spy i.
Nu ska jag lägga mig i soffan och faktiskt skita i den där klädhögen som ligger och ropar på mig att vilja bli instoppad i garderober. Har även en surdeg som ropar att den vill bli utbakad men det tänker fru Åström göra ikväll när maken kommer hem. För IKVÄLL ska han få sköta....nu har han inte träffat ungarna sen i måndags!!! Jupp...så e det!

Hej Hopp och Tills Vidare
//GnällLinda

1 kommentar:

Johanna sa...

Allt får kännas pest och pina. Man får vara surast i världen. Det kommer bli bättre och kännas roligare igen. Finns här om du behöver prata av dig eller någon att dricka kaffe med.
Kram på dig!