27 april 2012

Plantering

Idag så satte jag och thyra lite fröer. Vi sådde ruccola, paprika, smultron samt tomater. Ska bli spännande att se om det kommer nåt, om jag kommer på att vattna dom. Johan erbjöd sig att kissa i dom varje morgon han åker till jobbet. Thyra tyckte det var en knasig ide!
Nej tack....tror vi kommer att komma ihåg detta tillsammans.

Abbe gåtränar för fullt. Allt som går att styra ska han gå omkring med. Men han är fortfarande lite för feg. Ska jag försöka att gå med honom och hålla bara en hand så sätter han sig. Tjurskallen där.....
Det händer nästan saker hela tiden runt honom. Han är aldrig stilla, förutom när han sover då. Snacka om skillnad mellan de två som små. Men det är härligt med fart och tjurighet....iaf oftast.
Idag var han mindre nöjd. Handling på fm och då är man ju tvungen att sitta stilla i vagnen, sen att mamma träffade massa folk att surra me gjorde ju inte att handlingen gick fortare. Sen var han suuuuupertrött. Men jag tänkte ändå efter maxi att jag skulle springa in på systemet och köpa en vinflarra och några öl. Bar på Abbe, skrikandes mellan varven. Thyra gick och surrade på som vanligt. Svetten rann men jag fyllde en korg.
Kom till kassan, la upp allt och skulle precis trycka koden då kassören säger "har du leg"
Javisst.....ser ni bilden framför er.....
Kassan, missnöjde barn, thyra på väg att packa...
Jag börjar fippla fram leget med min fria hand.
Var det i börsen.....NEJ!!
Fick inte handla....kassören uttrycker
"sånt som kan hända ibland"
Hade gubbfaaan suttit närmare hade jag slagit på honom.
Lyfter ner thyra då hon höjer rösten och säger " men mamma, vi har ju inte tagit din dricka"
Nääää för det var bara att åka hem!!!!
Jääääätteroligt!
Åkte sedan tillbaka på em med leget i högsta hugg.
Puhhhh

Nu ska jag bara se slutet av lets dance och sen blir det sooooova.

Hoppas ni har/haft en härlig fredag!
Kram på er
Tills vidare
//Linda

Inga kommentarer: