07 maj 2012

Mimmi

Nu så har vi hämtat kisseungen. Ja det var ju redan i lördag. Så aktiviteten här hemma har legat lågt vid datorn. Har mest tagit hand om ungar, hund och katt så alla ska hinna vänja sig vid varann.
Det blir bättre och bättre för varje dag om så säger.
Katten och ungarna börjar vänja sig vid varann. Nu törs då Mimmi komma ut till oss i köket och vardagsrummet så länge Celma är ute. Värre när hon är inne. Till köket törs hon komma men hon fräser och har sig. Celma bryr sig knappt utan funderar mest varför hon ska fräsa åt henne. men det ger sig nog. det går bättre och bättre för varje dag. Tillslut borde väl katten vänja sig tycker jag.

Så lördagen gick mest åt till kisse och alla andra i familjen. Sedan åkte jag iväg med Cilla. Vi hade en mindre spelning på kvällen. En 60-års fest! Jäääääätteroligt blev det och det gick ju kalas. Inte för jag hade väntat mig annat men stämningen avr verkligen på topp och de 60 åringarna var det fart på. Kul att komma in en bit in på festen för då har folk fått en och annan under västen. Dom är som på G redan. ung som gammal.

 Me and Cilla inför spelningen
 Thyra med Mimmi
 Mimmi

 Thyra plockar tussilago
 Kickar upp till postlådan
 Känner på badtempen(sjön rev igår)
Thyra och Abbe i studsmattan

Idag har det var en helt superdag. Vilket härligt väder. Dagen har vi spenderat till 90% ute. Började dagen med en liten cykel/promenad genom byn. Härligt värre och bra att vänja Thyra cykla vid trafik. Här vid huset är det ju bara lerväg än så länge och där gör man lite som man vill. Bilarna som passerar här(förvisso rätt mkt jus på sommarn) men oftast inte så mkt.
For sedan hem och gjorde lunch och Helena kom förbi och drack en kaffe me mig. Mysigt att få surra en stund.
Sen när Abbe tog sin vila så passade jag och Thyra på att montera upp studsmattan. ÄNTLIGEN....som hon har längtat. Och vi hittade en torrfäck på baksidan så där fick det bli. Hoppas det torkar upp och den snö som är kvar kan försvinna NU så man får kratta. Som det känns nu så vette tusan om man hinner innan midsommar. Nu får det bli ordning på torpet.

Mellis åt barnen på studsmattan. Abbe tyckte det var superkul att krypa omkring där inne och speciellt roligt blev det ju när syrran hoppade som han hoppade själv. Skrattade för fullt och jag anar att så fort han ser den där studsmattan så kommer han att vilja upp dit....

han släpper mer och mer och står av sig själv. Men skrattar och gapar stort när han inser att han står själv. Sedan sätter han sig. han tog ett steg i morse mot Thyra. Så snaaaaart kanske det släpper. Hoppas hoppas.
han blir ju för tusan 11 månader nästa torsdag!!! GALET!

Nä nu ska jag spela en stund i det förbannade Bubble Witch Saga....hatar egentligen spelet men det är ett gift och jag kan inte sluta....
Imorrn får vi middagsfrämmen av Agneta och William. Ska bli supermysigt. Så jag och Abbe ska iväg och handla på Maxi efter dagislämning imorrn.

Ha nu en fortsatt härlig måndagkväll....
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: