19 maj 2012

Öppet hus

På polishögskolan har det vart idag. Samt Kulturnatta på stan......
Alltså massor med händelser i umääää!
Gillar såna dagar så man har lite options att åka på. Iaf så lämnade jag lillebror hos farmor,TACK, och hade en dag med Thyra bara. Behövs ibland och speciellt när det känns som om man går och gnäller på henne hela tiden. Man har inte tiden som oftast. Lillebror tar ju fortfarande en massa tid.
Jaja iaf så åkte vi till polishögskolan och mötte upp svägerskan och Thyras kusin.
Det visade sig va ett riktigt roligt jippo, inte för att jag hade trott nåt annat iof!
Det var visning av helikoptern och polisbilen, man fick pröva testerna till polishögskolan. Jag testade att dra dockan, tungt med det gick!
Det var självskyddsvisning, kriminalteknik(thyra fick sitt eget fingeravtryck på papper) samt så visade dom även upp olika scenarion mitt ibland oss. Vi såg en tjuv som stal kassan ur kiosken och som polisen tillslut grep och tig iväg i bilen. Jättespännande tyckte Thyra!!!! Hon har pratat mycket om detta ikväll, att "tjuven" hade en kniv i sockan(dom visiterade honom)
Iaf så var det en riktigt rolig stund.

Vi drog efter det ner på stan eftersom lillebror liks hade sovstund hos farmor.
Där åkte hon karusell, shoppade lite samt handlade marknadsgodis.
Så himla mysigt att bara göra saker hon och jag!!

Kvällen har sedan innehållit grillat, promenad och gott vin tillsammans med hela familjen. Härligt!

Nu ska nog frun sova, är rätt trött efter en dag med många intryck!
Hoppas ni har en tokmysig lördag!
Tills vidare
//Linda

Inga kommentarer: