19 oktober 2009

Ledig måndag..

Så då var det måndag igen och allt rullar på som förut...som om helgen aldirg vart här.
Skönt när man är ledig måndan oxå efter ledig helg. Liiite längre o liiite skönare.
Maja har vart hos oss i helgen. Går ju så fort så ska hon åka hem igen. Hinner knappt landa.
Thyra är helt lyrisk när hon är här. Shit va dom busar o leker.....galet. Joker är nog ännu gladare. Han får ju ligga i sängen me henne o gosa.

Här är de dockmorgonmys mellan kusinerna.

Vad bjöd då helgen på....förutom god mat(som Maja önskat) och en massa godis.=)
Vi var en sväng på stan hela familjen på lördagen och köpte ett par nya brallor till Maja.
Malins önskan=) Sedan drog vi en sväng till Holmsunds Tropikhus. Blev ruggigt imponerad över hur pass stort det var där. Har ju bara sett skylten och ingången när man vart på MVC o BVC....
Dom hade ju massor av ormar,ödlor o spindlar och små apor.
Jag och Thyra klappade en orm....ja inte denna....


utan en rosenboa.....en liten harmlös söt liten orm. Stel o varm var den!!
Men THE BIGGEST...var att jag,Linda Åström, klappade en fågelspindel....en chiliensk fågelspindel......men hallåååå.....jag är hur spindelskraj som helst.....!!
Det var svettigt och handen drogs tillbaka fleeeeeera gånger innan jag tordes klappa lite försiktigt på rumpan. Skötaren vände på spindeln så jag slapp se den framifrån.....
Fyyyy fanken inte är dom vacker.
Men jag kan verkligen rekommendera ett besök där. Riktigt kul...iom att dom tar ut djuren om man vill klappa dom! Lite som skansen. Superskoj!!

Trodde att vi skulle få vakna tillsnö idag. Johan ringde tom hem hit och sa att det var vitt inne i stan. Men inte här i Holmsjön....här är det plusgrader och blött o hemskt....
Men vi tog oss ut en sväng på eftermiddagen härpå gården. Klippte Jokers tassar o klor. Passade även på att ta nåt kort på lillttjoppa!!!
Har nu tagit in sängen som ska göras om. Den här sängen har jag sovit i som liten men även min mamma. Ska bli kul att renovera upp den. Har en liten idé om att måla den klarröd......skulle va rätt läckert va..
Synd inte min kära vän Puman bor här nu....eller iaf i närheten...kunde hon kanske hjälpa mig.
Hon är fantastiskpå att renovera möbler....spana in hennes blogg vettja...här

Nu har jag en hungrig 1 1/2 åring på benen...samt en hungrig 39 åring verkar det som. Och ingen av dom klarar väl av att gå o färdigställa maten spå jag ska ta o avrunda...!!

Tills Vidare

//Linda








Inga kommentarer: