11 januari 2010

Uch fy bläääää

Så mår jag och så känns det just nu.....
Joker har haltat en del rätt ofta nu på sista tiden. Ett framben som har spökat. Har trott att han sträckt sig eller nåt men anade smått oråd i helgen. Ringde vetten idag och fick en tid på en gång.
Åkte dit och hon böjde och sträckte....sedan sövde hon honom för att kunna röntga.
Tog 8 bilder på frambenen i olika vinklar..
Det dom kom fram till var en dålig armbåge och pågrund utav den så har han stigit fel och fått en inflammation i knäleden....
Så nu ska han gå på anti-inflammatorisk medicin i 30 dagar för att se om inflammationen blir bättre alternativt går bort.
Sedan har dom skickat röntgenbilderna till en ortoped för granskning.
Så nu väntar vi 2-3 veckor innan dom hör av sig och berättar vad dom kommer fram till.
I värsta fall så måste det opereras och då kan det sluta på allt mellan 20.000-30.000:-
Måste kolla me försäkringsbolaget va som gäller me den försäkringen vi har.....
Jag hoppas ju att dom säger att det inte är så farligt utan han kan leva gott i några år tillmed sin armbåge....
Men men...just nu känns inget roligt.....
Lider me vovven....undra OM och HUR mkt ont han har.....fattar inte att han inte visat att han har ont OM han har haft ont. Hur kan han ha haft det tålamodet me Thyra i sånt fall....
som hon busar me honom när hon får...

Jag hoppas ni håller alla tummar o tår ni har...för det gör vi här nu..


Tills Vidare
//Linda

4 kommentarer:

Hannis sa...

Jag håller inte bara tummar och tår utan hela kroppen!
Det kommer att gå bra Hönapöna!
Även om det kommer att ta tid.

Jag hejar på Joker!

P&K

Anonym sa...

Men söting!!
De löser sig säkert. Om han skulle ha haft jätte ont och rent lidit av de, så skulle ni ha märkt de!
Tror du inte de?

KRAAAM OCH GE HAN EN STOOOR PUSS!

Anonym sa...

Glömde skriva namn de va jag /helena

Nina sa...

Klart Joker ska bli bra!!
Hälsa honom att han ska krya på sig och ge en kram från oss