28 november 2009

Första akutenbesöket....

Jaha dåharvi avklarat Thyras första akutenbesök..
Efter en strulig natt med mycket rörelse - inte lessen har hon vart men sovit oroligt - så ringde jag sjukvårdsupplysningen i morse. Alltså dom är väl toppen dom som sitter där. Kompetenta och lätta att prata me.
Förklarade iaf att Thyra hade fått hög feber igen och det var geggigt i ena örat. Då tyckte hon att vi skulle åka in så nån fick iaf titta på det.
Så efter frukosten begav vi oss mot akuten och satt så snällt i väntrummet i 2 timmar.........
Va e det me dessa väntrum på akuten..?!?!? Varför ska det ta sån tid.
Jag vet att det är mkt för vårdpersonalen men jag kan ändå inte sluta ha dumma tankar när jag sitter där o väntar....!!
Typ...."ja dom sitter säkert o dricker kaffe"....."mmm nu tar dom lunch o skiter i patienterna"....visst är jag dum?!!?
Jajja iaf efter dessa 2 timmar så fick vi då komma in i ett undersökningsrum....o där fick vi vänta 30 min till.....med en 1 1/2 åring som började bli hungrig o trött...
Cred till min lilla tjej att hon är så tapper o snäll...
KOnstaterat öroninflammation med sprucken trumhinna på vänster öra.
Hem med penicillin så nu hoppas vi hon blir frisk snabbt!!

Nu skajag försöka fåmiglite vila...verkar svårt.

//Linda

2 kommentarer:

Åsa sa...

Ajaj, stackars Tyra. Här kämpar vi också med antibiotika, Hugo har sin tredje öroninflammation nu... Hoppas Tyras blir frisk snart och slipper öroninflammation i fortsättningen. Kram!

Jennely sa...

Alltså att måsta sitta 2 timmar på akuten med en sådan liten tjej trodde jag inte att man behövde, de brukar ha (har iaf varit så förut) prioriterat barn, så vidare de inte får in super akuta fall med ambulans då. Tur att det gick bra iallafall!