12 november 2009

Mammabesök...

Så efter ett par dagars bloggfrånvaro pga av mammabesök tänkte jag då slänga in ett litet inlägg..
Vad har hänt?!
Jo magsjukan som slog till vände som sagt snabt i dörren...ingen gladare än jag!!
Blev bara 2 dagars svält denna gången innan aptiten satte i igen....toppen.
Även fast jon var frisk redan i måndags så beslöt jag att va hemma en dag extra bara för att.
Tycker(men inrådan med Helena) att det är för tajt att gå tillbaka till dagis redan efter knappa 48 timmarna...dels är hon så liten än, äter dåligt under magsjukan....hur ska hon då orka me tempot på dagis?
Så det var ett bra beslut....tänk om alla föräldrar tänkte så!=) Kanske skulle spridas mindre då?

Och på tal om spridning, denna "svininfluensa"...hur resonerar ni?
Själv har jag efter många om och men kommit fram till att INTE vaccinera mig.
jag har verkligen velat fram och tillbaka men....trorinte den kommer att drabba såååå hårt som media förstorar upp!!
Okej om man tillhör riskgrupperna....då tycker jag det är helt okej att ta det..
Men mig själv...njaa....och barn från 6 mån...NEJ!!
Det känns riktigt riktigt fel....
Vad är det som säger att,bara för att första rapporten kom felfri, den 4:e eller 5:e rapporten gör det?!
Får vi det ja då får vi det..
Just nu känns det som om det är sjukvårdens fel att de som strykt me har just gjort det.
Alla hade ju sökt hjälp men blivit hemskickad?!Hur är det möjligt i dessa "svininfluensa"-tider.
Vi ska ju va sååå försiktig och varje landsting står i media och säger att dom är beredda...?!?!?
SURE!
OM....nu någon av min familj får svår influensa och svårt att andas så att vi måste söka vård så kommer jag INTE att åka därifrån....!!!


Jajja nog om det nu....
Imorrn får jag äntligen jobba. Har ju vart ofrivilligt ledig en vecka nu....så det ska bli skönt att skjutsa till dagis imorrnbitti...
En hel dag för mig själv först.
Ska träffa Levettarna för lunch på stan....sen strosa lite där innan jobb..
Trevligt trevligt...

Nä nu ska jag mysa i soffan lite...eller jag måste nog farmalite först...!
Sen blir det tv o kanske lite kvällsfika....

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: