02 september 2010

Raketstart

Vilken start på morgonen det blev idag......
Thyra var vaken vid 6 först men somnade om...jag me....
Vaknade att någon ropade "mamma"...trodde ju det handlade om 5 minuter sedan hon först ropade. Tittade på klockan 8.25....jisses.
Rusar upp och klär mig samtidigt....in på Thyras rum. Upp me henne och sedan kör vi järnet.
Hon skulle ju va på dagis kl 9.....
Men vi hann och dessutom var det riktigt skönt me sovmorgon efter alla nattpass och allt annat stress....
Så nu är man pigg!! Dock ligger ju stressen i magen sedan akutstarten! Sånt som hänger me hela dagen antar jag.

Jajja nu har jag iaf hunnit me att veckohandla på Maxi så nu finns det mat hemma i kylen igen.Nyttig mat eftersom jag numera är viktväktare igen. Sommaren hade bjudit på allt för god mat insåg jag. Men som min kära vän Christin sa...."Har du haft en rolig sommar Linda?"...
JAPP är svaret...alldeles fantastiskt rolig!!
Så nu tar vi nya tag tjejer!! I´m ready!!

Nu ska jag bara sitta o ta det lugnt en stund innan jag ska bege mig ner på stan och möta upp söta Helena. Hon har tydligen fått för sig att jag har fyllt år och vill bjuda på lunch!!Inte illa säger jag!! Tror vi går på nån god salladsbar....ja vi ser väl. Nyttiga linjen ska vi då försöka hålla!!
Sedan väntar jobb för oss båda i kväll. Ska bli superkul....ska spana in nån rolig fotokurs vi funderar på att gå här i höst!

Ursäkta om jag hoppar mellan ämnen,känns som om jag har mängda att ta upp. Men jag kom att tänka på en sak......ni vet ju att jag var o handlade på POP här om dagen. Vet ni vad som dök upp i brevlådan igår. Japp,återbäring på 84:- samt en kupong på 15% rabatt på ett helt inköp. Är det inte typiskt såsäg. Här har man handlat jacka och byxor för 1500:- och två dagar efter så får man kuponger....varför kunde jag inte vänta.....!! Näää för jag är en impuls handlare...=)Love to shop! Hade ju gjort 225:-...alltid nåt.
Men som Johan då sa igår kväll "Du ska väl handla nåt mer där"...
Det kan ni hoppa upp på att jag ska göra. Min favoritbutik..=)

Hoppas ni har en helt underbar dag,vädret bjuder på en helt underbar höstdag!!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: