07 september 2010

Step

Var på mitt första step up pass på sisådär 12 år....jisses. Pepp och nervös var jag. Tur jag hade Eva me mig!! Hon var det då en jäkla fart på. Hoppade och studsade över brädan så det stod härliga till.
Härligt.
Hur gick det då för mig?
Jo tack, bara bra. Ibland så rörde det ihop sig rejält i huvudet me all koreografi men i överlag så gick det kalas.
Men jisses att jag var slut på efteråt. Tänkte när instruktören sa " Nu kör vi 4 omgångar till" att jag fixar inte att kliva upp på brädan en gång till.
Men jodå....det gick visst det!!=)
Var ett fantastiskt härligt pass med en bra instruktör. Ska nog besökas fler gånger.
Är så skönt att komma hem till tvsoffan efteråt.

Idag har jag ingen träningsvärk alls, jo lite i vader och magen. Men det ska ju kännas lite.
Annars idag så har vädret var hur underbart som helst. Strålande sol och varmt.
Jag och Eva åt en mysig lunch (tack för lunchen goding) och sedan tog vi en prommis runt Mjösjön med Joker i hopp om att hitta oss nå svamp. Men även idag gick vi bet! Inte en endaste liten kantarell ville visa sig. Ger nog snart upp hoppet om att hitta mig nå svamp. Lite bär och lite svamp är det i år. Dötrist.
Nä det blir nog att gå ner på torget och köpa sig om man ska få sig några färska.

Hann även me en sväng till Jess och Melker. Så då fick jag ju mysa bebis en timme innan jobbet. Underbart! Han sov så gott hos mig under tiden vi fikade och surrade.

Nu som sagt är jag på jobbet och härjar. Bäst att göra undan kvällsfikat här nu så vi kan sitta o kolla Idol som börjar ikväll kl 20.
Oj, får nog lägga på ett kol nu då.
Ha det!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: