26 augusti 2011

Lyxar till det

och sitter upp längre än till 21. Annars brukar vi alltid hoppa isäng när Abbe ska läggas.
Ikväll så la vi honom och stannade uppe!!=)
Rätt skönt när dom blir lite större o rutiner ska invänjas. Sen så sover han ju nästan helnätter. Vill gärna ha en slurk där vid 4-5 tiden. Sen somnar han om igen till 7-7.30 nåt. Superskönt nät man får sova!!=)

Så nu lyxar vi och sitter uppe och fikar.
Synd att man inte kan ta ett glas rött. Ja kan kan jag väl men nu håller jag igen med alkoholen ett tag framöver. Skrev ju in mig igår på Viktväktarna så man kan ju hålla sig helstrickt en månad iaf. Sen kan man ju unna sig nåt gott!!
Nu ska vi köra stenhårt. Ska ner 20 pannor.....och jag kommer att bokföra varje kilo här i bloggen. I promise....=) Alla ner o uppgångar ska jag dela med mig av....får jag skämmas ibland och känna mig nöjd...mest nöjd!!!=)
MÅSTE komma i form.....

Annat då. Dagarna rullar ju på sjukt fort. Idag har vi handlat, haft främmen av Nina o barna samt förberett lite inför Abbes namngivning på söndag. Pang bom så är det kvälla...går så sjukt fort!
Mörkt börjar det bli ute oxå. Me like. Nåt speciellt me hösten och man får tända lampor och ljus.
LÄngtar lite efter första flingan snö...alltid speciellt.

Annars så mår familjen bara bra. Abbe växer ju så det knakar. Thyra är världens finaste och underbaraste storasyster. Hon är inne i en sjukt skön fas nu. Oftast, lägg märke till oftast, så går allt som man säger och vill. Men ibland dyker Alfons Åberg upp här hemma och då är det "jag ska baaaaara".....o då går det oftast väldigt trögt och sakta och inget blir som vi planerat...
Men annars är hon fantastiskt nu!!!=)

Måste försöka få ett kort på barna o Celmna(HUR SKA JAG LÖSA DET)...förslag??
Celma vill ju helst bara "pussa" på Abbe när hon är i närheten av honom....
Jag ska försöka få en ny headerbild...

Nä nu ska jag nog bara softa ett tag innan jag kraschar i säng...varför är det bara SKIT på tv´n på helgen?!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: