17 augusti 2011

Uppdatering




Jaha vad händer i våra liv....finns ju inte sååå mkt tid att blogga nu för tiden.
Har några som uppehåller mig sen så finns det ju sånt som tvätt,städ och matlagning som oxå måste fixas....konstigt va?!
Jaja jag försöker hålla liv i bloggen!

I helgen var vi på Nolia igen en sväng och spanade. Vi har nog mest troligt bestämt va det blir för skoter i vinter. Lämnar det där och återkommer om det blir aktuellt!!!=)
Lördagkväll så hade vi Fälténs här på surströmming. Var KANON väder så vi satt ute på altanen och njöt av de sura små, ja då menar jag inte våra 3-åringar. Deras humör var inte heller på topp hela tiden, utan jag menar de goa strömmingarna.
Hur kan nåt som är ruttet vara sååååå gott!!
Här är dom goa och glada!!
Bosse och Celma busade i 2 timmar på detta viset i blåbärsskogen i fredags!!!



Halva veckan har redan gott. Kanske kommer att gå rätt snabbt den här ledigheten. 3 dagar i veckan rusar man ju till dagis för att sedan 5 timmar senare hämta igen henne. På de 5 timmarna hinner man inte såååå mkt. Men det är ju nåt iaf.
De andra dagarna hon är hemma är det FULL RULLE....!! Hon kan verkligen hålla igång och munlädret har hon då fått upp ångorna i.....!!! Begriper inte....
Men hon är HÄRLIG och det är MIN tjej!!!!!!

Måndags så var vi me kusinerna i äventyrslekparken på Tomtebo. Perfekt att släppa loss så dom får härja på nån timme.
I går så fyllde jag år...tadaaaaa 29(34) år....! Det ni. Ung som jag är.....Man blir ju aldrig äldre än 29 nu för tiden!!!
Var ute på stan på fm och träffade två tjejer från Familjeliv. Jätteroligt och supertrevligt hade vi. Åt lunch på Station och surrade bort 2 timmar. Kul att träffa andra som är ML.
På kvällen hade jag fikafrämmen och det är ju oxå alltid trevligt. Fick fina presenter även om jag hade sagt att det var onödigt!! Men TACK snälla ni. Och vilka gratulationer man får på FB...hahahah Galet. Tror aldrig jag har blivit så uppvaktad....tror jag hade drygt 150 grattis där...hihi samt en massa SMS. Kändes som att fylla jämt!!

Nu sitter jag och väntar på två kusiner samt moster som kommer från Åmsele och ska hälsa på en sväng. Trevligt me kaffe sällis på em....för snart är det dags att åka o hämta på dagis...
Då e det full rulle igen och högt i taket...
Avslutar me en blid på Abbe som ligger och skrattar i säcken. En härlig bild.
Kanske borde lägga ut en idag på honom då humöret inte alls är så där glatt.....
Har en TRÖTT 2 månaders, idag blir han det dessutom, som vägrar eller han är eg för nyfiken för sin ålder så han inte kommer till ro. Vilket leder till en del gråt.....men nu sover han gott och jag hoppas han gör det en stund iaf!! Då blir han snabbt sådär glad som på bilden igen!!!

Puss på er
Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: