27 december 2008

Julen är slut....

Ja nu var julen över för detta år. Firandet blev här hemma med släkten. Vi var 12 stycken totalt.
Mina föräldrar, johans föräldrar och syskon med familj.
Mkt trevligt och tydligen hade vi vart riktigt snäll för tomten kom förbi.....på skoter till och me. Till barnens stora glädje!!

Juldagen åkte vi hem till Fredrika och firade lilla julafton med syster och familj. Åt ytterligare mer julmat, känner mig förövrigt som en uppstoppad korv idag!!!=)

Annandag jul så tog vi en långprommis med vagn och hund. Oj så skönt det var att röra på fläsket!!! När vi kom tillbaka så hade dom startat en gilleld hemma hos svärföräldrarna så vi satte lillan i pulkan(premiär) och gick över och grillade korv. Var såååå härligt väder. Saknade bara solen som inte riktigt orkade stiga upp över trädtopparna. Men härligt var det.
Middag blev sedan hemma hos som så då satte jag mig och tryckte i mig ännu mer mat!!!
Men när det är så gott är det svårt att inte småäta.....=)

Snart blir det andra bullar igen...efter alla dessa helger när tiden man umgås mest går åt till att stoppa i sig mat.....eller godis/choklad!!! Mummaaa


Idag har jag faktiskt jobbat dessutom, mitt första arbetspass sedan jag slutade i mars. Kändes lite konstigt i morse när jag skulle åka och Johan gjorde alla de sysslor och rutiner som blivit mina och Thyras.....!!! Lite kändes det nog i mammahjärtat.

Men ack så skönt att komma på jobbet, dyka ner i soffan med en kopp kaffe och frulle och bara va. Inte behöva kasta ett öga på va lillan håller på me. Bara sitta och surra innan det är dags för själva jobbet.
Sen att man inte vart där på 9 månader kändes inte ens när man började jobba. Som att det va igår jag va där och sprang omkring med stora magen.
Skönt att få komma igång och ströjobba lite. Bra att dryga ut föräldrapenningen samt nyttigt för Johan att va hemma ensam me henne.


Nä nu skriker nån på min uppmärksamhet ute i vagnen, kanske bäst att ta henne. I soffan bredvid mig så ligger min snarkande man. Konstigt, jag var på apoteket och köpte sånna plastgrejer man stoppar in i näsborren för att minska snarkandet....men inte vill han ha dom inte.
Jag får nog gott stå ut med snarkningen mååånga år till.
Hmm.

Ha det, slänger in lite bilder från helgen. Lite smågodis från olika dar.


Thyra öppnar ett paket på julaftonsmorgon i mamma och pappas säng!!!

Tre gringos...=) Nä de tre kusinerna Nea, Thyra och Milo
Hmm, jag vet inte vad hon ska göra med Milo, klappa på huvudet antagligen.

Här hittade jag igen Thyra på julaftonskvällen i julklappsöppningen. Bland allt papper!
Jag och svägerskan i köket och förbereder middan!!!

Tills vidare!
//Linda&Thyra





Inga kommentarer: