05 december 2008

På hemmaplan!

Så nu är vi hemma igen. Vi har haft det toppen men det är ju såååå skönt att komma hem.
Flygningen hem gick lika bra som ner. Thyra sköter sig exemplariskt.

Att resa med barn är ju inte tvärlätt. Man har en massa packning samtidigt som man bär på barnet.
Så igår när jag kom ombord på planet så satte jag mig längst fram tillsammans med en annan mamma och hennes lilla 6 månaders. Tänkte att detta blir ju perfekt!!!
Packade upp allt jag behövde under flygningen såsom vattenflaskan, frukt nån leksak....
Då kommer en flygvärdinna och säger att jag inte kan sitta där.Man får tydligen inte sitta med två barn på samma rad på grund utav att syrgasen inte skulle räcka till. Och planet är näst intill fullt när han kläcker ur sig det!!!
Lämnar hälften av mina saker för att hitta en annan plats lite längre bak. Som tur var satte vid oss bredvid en otroligt trevlig och hjälpsam tjej som skulle flyga upp till Umeå och hälsa på hennes pojkvän!!!! Hon frågade om jag behövde hjälp!!!! Här i Sverige!!!! Blev så jätteglad. Så jag kunde lämna lillan där på sätet medan hon passade så att hon inte trillade ner. Så jag kunde springa o hämta alla mina saker och packa upp i hyllan. SKÖNT!!
Denna bilden tog den snälla tjejen på oss igår. Måste ju föreviga första flygningen!!!!

Så nu sitter vi åter hemma i Holmsjön och äter frulle. Men nu har ju mannen vart hemma själv. Tror ni det finns nåt i kylen? Inte ens en mjölkliter. Så jag får dricka kaffe utan mjölk på morron. Hur gott är det då....!!!

Nä idag ska vi på Maxi jag och tjejen.

Avslutar med en bild av kusinerna framför Teletubbies!!!!

Ha en bra dag!!!




Tills Vidare!!
//Linda&Thyra

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att resan hem gick bra. Här hemma går Milo och söker efter söta Thyra! Även vi äldre saknar er båda redan.

Kram kram!