12 december 2008

Mysig kväll...slutade hemsk!!!!!

Thyra och jag var på stan idag och gjorde lite ärenden. Träffade mormor bland annat. Så vi var iväg en sväng på sporthuset och Barnens hus. Mormor köpte en gullig julklapp där till Thyris!!=)

Åkte sedan och handlade lite rött vin samt lite godis. Tänkte vi skulle mysa liten stund eftersom Johan ska ut och jobba inatt. Laga lite god mat och kolla lite Idol final.
Mmmmmmmm.........................
Började som smått med middan runt 16 snåret. Kokade en supergod kycklinggryta till Thyra och till oss gjorde jag i ordning ädelostfyllda kycklingfiléer. Stoppade fileérna i ugnen och satte på potatisgrytan. Va hände då????????

Strömmen gick.....................!!!!! Var borta i 2 1/2 timma...!!!!!!
I början var det småmysigt och vi tände ljus i hela huset. Thyra satt i skenet av tända ljus och åt sin mat, för vår hann ju inte bli klar.
Johan tog sig en öl och jag ett glas rött!!!!!!!
Men efter 1 timma så var jag ganska hungrig.......va tror ni efter två.
Inte kunde vi ju åka och köpa mat heller...!!

Jajja, ljus i vårt hus kom runt 19. Glada i hågen för ni skulle det ätas innan Idol finalen börjar på Tv. Åsså skulle jag ju hinna kasta lillan i säng till dess! Johan skulle oxå isäng för den delen.
Jag såg framför mig hur jag sitter i soffan med min stickning och lite godis, ett glas rött och bara njuter av tystnaden i huset samt såklart IDOL!!!!!

Mmmmm tror ni tv funkar här ikväll......NÄÄÄÄÄÄ.....det är så uruselt väder så vi har ingen mottagning på tv. Förmodligen så är parabolen full i snö.

Så nu sitter jag här full i aggression över att inte kunna ha det så mysigt som jag tänkt.
Funderar allvarligt på att hoppa i säng.......varför ska jag sitta uppe....ingen Tv....datorns uppkoppling går på mobilnät vilket innebär VÄLDIGT seg uppkoppling. Förmodligen beror det oxå på detta underbara väder!!!!
Gaaaa......blev inte alls en mysig kväll!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaja......nu har det snart gått en timme av Idolfinalen. Jag undrar hur det går för min favorit Kevin.....får väl se reprisen på söndag.....smått uppgiven........

Började fundera om detta är enn tecken från ovan......alla tidigare år har vi vart i Thailand denna tid så jag har inte sett finalen på många år. Kanske helt enkelt inte var tänkt detta år heller.


Här kan ni iaf fall se två sötingar som är med i dagens lucia bilaga med VK.
Thyra och Elliot!!
http://neo.vk.se/bildspel/lucia2k8/?image=774

Åsså en sak till.....imorrnbitt i Nyhetsmorgon på Tv4 så är min kära kompis Johanna och lussar. Hon blev ju inte Sveriges Lucia med på god 3:e plats kom hon. Men hon är med i luciatåget så vill ni kolla in ett luciatåg imorrn. Slå på Tv4, mellan klockan 9-11.30. Jag kommer absolut att kolla in det.
Om nu parabolen vill det!!! GAAAAA

Avslutar iaf med lite goa nyheter!!!!

Tills vidare

//Linda(som kollar på en testbild på tv´n.....kommer ingen bild snart????)

1 kommentar:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Nej men käre värld vilken afton..Men jag kunde ändå inte låta bli att le lite då du beskrivit kaoset på ett så..vad ska jag säga..komiskt vis ;)

Kramar