03 december 2008

Stockholm och casting!!!

Så ja, igår landade jag och Thyra på Bromma flygplats efter en otroligt lyckad flygning. Thyra skötte sig exemplariskt!!!! Gick ju hur bra som helst.=)
Min käre svåger kom och hämtade oss och vi tog oss ut till Värmdö snabbt och smidigt. Trots alla köer.....nu vet jag varför jag inte bor i Stockholm!!! Fy rackarn, jag skulle förmodligen peka finger åt alla bilar tillslut!!!
Nä tacka vet jag Umeås bilköer!!
Iaf så hade vi en mysig kväll med tv och massa prat!!

Jag och Thyra vaknade till en ny morgon och mot vad vi sällan gör tillsammans i samma säng. Hur mysigt som helst!! låg och mös och busade i sängen ett tag innan vi steg upp och väckte faster och kusinerna, för såklart som vanligt så vaknade vi ju först!!!=)
Dagen har mest gått åt till att va skitnervös inför castingen, hade ett tag planer på att skippa den....hahahaha.
Men jag åkte iväg, Ni kan ju tänka er en vilsen norrlänning ska försöka ta sig från Värmdö ut till Frihamnen med lokalbussen. Sedan vill man ju inte se helt bortkommen ut heller så man försöker ju se hyfsat tuff och säker ut...hihihi. Kom iaf fram till Slussen där jag skulle byta buss. Hade fått info om att jag var tvungen att gå en trappa upp för att hitta bussen jag skulle på. Så jag gjorde ju det såklar. Hittade båset där det stod 76 så jag var ju rätt nöjd. Står där ett tag och ser att det är helt fel håll jag ska åt. Fick halvt panik och insåg att jag måste ju över den där trafikerade stora gatan vid katarinahissen....!!! Hittar inget bås med nummer 76 där jag irrar omkring och inser att jag får ge mig. Jag måste fråga......!
Trevlig dam som hjälpte mig komma till rätta. Sträcker på ryggen och tackar!!=)

Kom ju iaf me bussen som jag skull me och klev av i Frihamnen. Följer noga i smyg instruktionerna om hur jag ska gå för att komma till rätt magasin och det var då ingen sak. Hittade på en gång. Skulle åka hissen upp till 3:e våningen och det finns två hissar-. Vilken väljer jag.....Jo lagerhissen.....hahaha och vart kom man fram. Jo rätt i den snygga loungen på Meter television. Ser mig om försiktigt om nån ser att jag kommer i den. Skrattar och skakar på huvudet åt min egna dumhet!!!

Väl där inne möts jag upp av en trevlig tjej som heter Camilla och hon berättar vad jag ska göra. Fylla i ett papper och sedan bli fotograferad med ett nummer på bröstet. Kändes som om jag stod inför rätta....haha
Vi blev sedan intagna i ett rum, jag och 7 andra. Rummet var INTE stort och vi möts av ett ovalt borde och bakom det sitter 4 personer. Ena var ju självaste snyggingen Johan Pråmell.
Hahahaha........
Vi fick berätta lite om oss själva och då säger producenten för programmet och tittar påmig......

"Jag känner igen dig!!"
"Det tror jag inte" säger jag "för jag är från Umeå".
Producenten: "OJ har du flugit ner bara för detta"
Jag: Japp!!
Producenten: "Det ska du verkligen ha cred för"

Pluspoäng Linda....eller???

Iaf så funkade castingen som ett program av Singing Bee fast utan kameror och livemusik.
En Ipod och en vanlig videokamera.
Så där stod vi 8 pers och sjöng och dansade för galna livet!! Jag hade SÅÅÅÅÅÅÅ roligt!!!!!!!
Det var det roligaste på länge, vilken rolig grej man har fårr förmånen att va me om.
Nu får vi vänta på svar om man får komma på nästa casting. Hör jag inget innan sista januari så är det rätt kört.
Men det kändes ju såååååååå bra!! Men man ska ju inte ta ut nåt i förväg!!

Bussresan hem igen mot Värmdö gick så mkt bättre. Då kände jag mig genast som en riktigt storstadsbo och jag är säker på att jag inte såg allt för dum ut!!!

Sitter nu i soffan och myser vid en brasa och kollar på bonde säker fru.

Lev och må så länge..

Tills Vidare!!

//CASTING-LINDA

1 kommentar:

Hannis sa...

Nu ser jag framför mig hur diu går vidare och sen sopar mattan med folk!
Jag ska hålla tummarna hårt,hårt!!

Men fan vad jag hade skrattat om jag sett dig irrat runt i Stockholm!!Haha!

Kram Puman