11 september 2009

Fredag igen

Veckorna går så extremt fort nu när man börjat jobba. Sen har vi ju haft spelning igen så tiden för att blogga har vart väldigt liten. Ska bättra mig!!

Nu känns det faktiskt skönt att va tillbaka i rutinerna på jobbet och så. Thyra trivs som fisken i vattnet på dagis. Personalen säger det att det är absolut inga problem me henne. Hon är alltid glad=) Som om jag inte visste det!!
Det enda som hon har ändrat sig på är att när hon är hemma så är det mest bara mamma som gäller. Mamma,mamma o mamma....heeeeeela tiden!! Kunde hon skulle hon nog vilja ha kalssons klister och limma sig fast vid mig och mitt ben!!
Men men jag har kommit på en alldeles utmärkt sak. Eftersom hon så gärna vill va omkring mig så får hon helt enkelt hjälpa mamma med det ena o de tredje.
Hon är en fena på att bära tvätt tex.....
Laga mat...jajjemän....en pall bredvid mamma och det är kirrat...kan bli lätt blött på bänken men det finns ju disktrasor=)
Dammsuga...ja då tar hon torrmoppen och går med den och låtsasdammsuger.
Plocka undan....jajjemän....hon är såååå duktig på att gå och ställa disk på diskbänken.

Hon har även fått börja hjälpa till att duka bordet-....iaf sina plastbestick och tallrik!!!

Såå kul och supersött när hon springer omkring och är mammas lilla hjälpreda!!
Sen när hon gjort nåt så applåderar hon efter varje sak=) Hon vet när hon är duktig.

Idag skulle jag egentligen ha jobbat kväll. Plockade ut en semesterdag istället. Johan tog bussen upp till Luleå i morse för att kolla på en "andra-bil"....golfen han kör nu börjar ha gjort sitt.
Så vi får väl se om han kommer körandes tillbaka eller om han kommer me bussen nångång ikväll....ingen vet!
Han borde föressten ha precis landat där uppe nu. Tänk att det tar 4.40 me buss upp till Luleå.......galet tråkigt!
Men det känns helt okej att va ledig ikväll. Var ju borta på spelning igårkväll igen så det hade blivit 4 kvällar borta från familjen annars. Så det blir fredagsmys här!!=)
Liiite sugen på pizza...det beror ju lite på när gubben hittar hem iof=)

Annars ikväll blir det Idol och Kändisdjungeln....om jag nu kan konkurera med Dirt 2....hmmm....

Nä nu ska jag passa på att surfa runt lite i cyberrymden medan Thyra sover en stund!!
Jobbigt att va och palla äpplen....

Ska baka äppelkaka sen tror jag!!
Tack Jögga o Eva för äpplena....

Tills Vidare
//Linda

1 kommentar:

eva sa...

det finns mer, bara att hämta!!