16 september 2009

Pitekaka (TILLÄGG).............220 grader 10-15 min...

var baske mig den goaste kakan jag smakat på länge. Svängde upp till Eva efter att ha gått runt sjön med Joker på fm och då stog hon precis o bakade den. Innan kaffet var klart var ju oxå kakan klar så jag tog mig ett smakprov.....MAMMA MIA.......
Tog receptet, pallade äpplen återigen på deras gård, gick hem och bakade mig en egen!!=)
Måste bara dela med mig av receptet!!!

1 ägg

2 dlmjölk

4 dl socker

8 dl mjöl

4 tsk bakpulver

4 tsk vaniljsocker

150g smält smör

Blanda ihop detta och bre ut i en bakpappersklädd långpanna.

Blanda sedan ihop detta:

200 g smält smör

2 dl socker

3 tsk kanel

3 dl havregryn

Slå det över den 1:a smeten. Peta i äpplen - jag rev mina som Eva men man kan skära klyftor oxå och stoppa i. Lite smaksak!!

GOTTIGOTT

Så det har jag roat mig me....samt slängt ihop lite matbröd oxå. Gött o finn.

Nu ska jag bara ta det lugnt fram tills det är dags att åka till jobbet.

Tills Vidare

//Linda

2 kommentarer:

Anonym sa...

De såg gott ut!!! duktig du e.
kram /Helena

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Men TACK för tipset..att du delade med dig av receptet! Såg ju sketa gott ut =)

Hoppas allt är bra med er o hälsa stor som liten där hemma!

KRAM