28 april 2010

Namnsdag

Thyra har ju haft namnsdag idag!! Va har vi då gjort....jo MASSOR!
Började dagen me att putsafönsterna i köketo byta gardiner. Damsög o moppade golven oxå.
Har kommit in i nåt städmani för tillfället......skönt att ha det rent på golven. Faktiskt första våren som det inte är en sandlåda överallt här. Kanske oxå beror på att jag håller hunden från vägen tills det har torkat upp.
Han får springa ivägpå morron och göra behoven för då är det ju kallt så det har frusit/torkat till. Toppen!
Jaha, hur kom jag in på detta.....jag fortsätter

När vi hade städat klartså gick vi utpå gården och fortsatte att leka arkeolog ( som jag höll på me för några veckor sedan). Nu har det ju töat mer så nu fanns det mer bajskorvar att plocka.
SHIT va han har skitit...hahahaha....vet inte huuuur många bajjapåsar jag fyllde....o mer kommer väl fram antar jag. Har ju en del snö kvar på gården.
Tog även ner all belysning samt adventsgranen som tippat omkull!! Skönt att få undan och göra vårpå gården.
Jag hoppas det är hyfsat torkat i mitt jordgubbsland i helgen så jag och Thyra kan rensa upp det!!

Sedan gick vi iaf in och åt lite lunch och sedan bar det iväg till H-sund för BAAAAAAD.
Min unge är helt totalt galen i bad. Som hon far fram.......slutade räkna gångerna hon var under ytan o i panik hoppade upp...HAHAHA.
Men hon är tuff....inge gråt....bara samla sig och sedan bus igen...
I bubbelpoolen missade hon TOTALT säkert 3 ggr och gick ut i mitten,ni vet där är det ju tvärdjupt....hihihihi.
Jajja det som inte dör härdar!!! Så dom ska lära sig!!

Har jag föressten berättat vad vi gjorde i somras för att lära henne angående sjön.
Vi gick ut på bryggan och jag satte på henne flytvästen.....hon ville ju såklart i.
Fine.....hoppa i sa jag....hahaha....ungen sjönk ju innan flytvästen hjälpte henne upp..
DET gillade hon inte....men hon ville inte va på bryggan måmer heller.
Så det blir kanske en till sån lektion i år....vi får väl se.

Thyra och jag gjorde sedan spghetti carbonara till middag, tidig midda för vi skulle ju int till stan för vägning....!!! Efter det så for vi och åkte lastbil med Johan en stund.Thyra måste ju få se hur hennes pappa ser ut nångång oxå...
Igår var vi ute här åsså tittar Thyra på huset o säger "Där Thyra mamma bo".....Jag fyller då i...."men pappa bor ju oxå här" varpå hon tittar på mig och rynkar ihop ögonbrynen....
HAHAHAHA

Ha nu en mysig kväll. Nu ska jag bara ta det luuugnt o invänta Greys Anatomy, nu är skithockeyn slut!!! YIPPPEEE!!

Tills Vidare
//Linda

Inga kommentarer: