29 april 2010

Mimmitårtan...

Har många gånger tänkt att jag skulle blogga lite om tårtan jag gjorde till Thyras kalas.
Har ju som börjat få ett litet intresse i det där me att göra fina tårtor o sånt......
Iaf så har jag en gammal kompis sedan gymnasietiden som är gift med en kvinna som dekorerar och tillverkar tårtor.
Hittade hennes hemsida och blogg och trillade formligen av stolen. Vilka konster och kreationer hon gör och har gjort.
Hörde iaf me Ralf om hans fru sålde saker man behövde för just tillverkning....o jaaaa.
Dom tog tom me från Vännäs in till deras jobb, Cyberphoto.
Så jag köpte färg, sugarpaste och modelleringspasta. TOPPEN! Jag kommer nog att handla mer av henne.
Vill iaf dela med mig av både hennes blogg samt hennes hemsida. Det är SÅÅÅÅÅ värt ett besök att titta in i hennes galleri. GALET fina tårtor!!!

Här har ni länkarna..

Sockerkonst
SockerAlice blogg

Inga kommentarer: