10 februari 2012

5.30

är en helt ny värld för mig att börja vakna. Men men har men en morgonpigg son som mer än gärna vill vakna, vad göra. Gilla läget liksom. Det är ju snart omställning till sommartid...=)
Sen så ligger vi alltid i sängen till 7 och när man då kliver upp för att koka kaffe så är det ljuuuuuust!! Är det inte underbart hur man ser ljuset komma mer o mer. Längre på eftermiddagen och tidigare på morron....me liiiike. Vi går en härlig, om är SKITIG(i hundperspektiv och grusväg utanför huset), tid till mötes.

Tv problemet igår då....gick inte alls. När klockan slår 10 idag så står jag på elgiganten för att inhandla ett Boxerabbonemang och box. Jag hoppas man får boxern på en gång. Tänk om vi måste va utan tv hela helgen. Nä så illa ska det nog inte va. Dessutom så jobbar jag hela helgen=)
Tänk va gjorde man innan tv:n....jag tycker inte alls det är så roligt. Jag är van att från det jag kliver upp tills man somnar så är tv:n igång. Älskar tv:n......bara den finns där som bakgrundsljud.

Underbart ljuf jag har i bakgrunden nu då. Barnen är på Thyras rum och Thyra spelar musik för Abbe. Just nu är det Alvin & Gänget soundtrack som går. Thyra sjunger me för full hals!! Men nu gick det visst raskt över till Eric Saade. Abbe kommer att va "förstörd". Han kommer att minnas sin bebistid som ett enda stort Eric Saade. Han hör det nååååågra gånger per dag ska jag säga. Sen om han försöker smita ut ur hennes rum så drar hon snabbt tillbaka honom och stänger dörrn. hihihihi

Han har föressten lärt sig sätta sig från ålande nu. Nu går det raskt framåt. Står även mot saker men har inte orkat dra sig upp till fullo, inte me händerna över huvudet. Men om han tex har händerna mot vagnshjulet så ställer han sig men då står ju rumpan rakt upp istället. Måste försöka fota.
Men min älskade kamera är ju trasig fortfarande. Vet inte om jag har råd att lämna in den på service.....men jag måste ringa iaf och höra. Saaaaknar att inte kunna fota ordentligt. Och tråkigt för Abbe. Finns inga kort på honom sedan december. ja på mobilkameran då.....men långt ifrån kamerakvalla.

Nä fy va jag snacka mkt gorm nu...! Nu ska jag starta dammsugaren och göra bort det. Städa undan lite och göra oss klara medan Abbe sover en stund.
Sen drar vi till Los Gigantos och handlar. Ska även fixa födelsedagspresent. Thyra ska på kalas till käre Linus imorrn!!

Ha en underbar fredag!!
//Linda

Inga kommentarer: