17 februari 2012

Snögrotta och feber

Vaknade idag och hade planer på att åka på öppna förskolan!! Men Thyra sa att hon var trött och ville va hemma! Lite hostig var hon oxå!!
Tänkte att tröttheten beror väl på alla numera tidiga morgnar!!!

Vi dolade på här hemma med lite städ och fix! Bakade semlebullar när Abbe sov! Inte samma fartiga tjej utan hon har vart väldigt medgörlig och lyssnat och gjort precis dom mamma bett henne om!! Kors i taket!!

Efter lunch när Abbe skulle sova igen så gick vi ut och åkte lite bob, skidor och hoppade i snön! Jaaaa även jag hoppade som ett barn så jag försvann till hälften i vissa drivor! Bestämde sen för att bygga nån form av snöhus/ grotta till Thyra! Så jag började skotta!!:) Blev ett "hus" med kök, toalett och sovrum!!:)
Thyra nöjd och vi lekte däri en stund!!

Gick in för lite mellis och hon såg sp glåmig ut sp jag tempade henne! Japp febran hade flyttat in!! Så kvällen har vart otroligt lugn här hemma! Hon har velat sitta i mitt knä och mysa hela kvällen!! Rätt då mysigt för det sker INTE ofta!!:)

Jajja nu ligger båda barna och jag har intagit soffan och tänker inte lyfta arslet härifrån förrän det ska placeras i sängen!
Så ha en härlig fredagskväll!!!
Mitt sällis i soffan snarkar redan så jag får nog ha fredagsmys för mig själv!!:)

Kram på er!
Tills vidare

Inga kommentarer: