24 februari 2012

Fredag from hell...

fast lite bra har den ju oxå vart. Men mest hell.....
Dels så har jag kanske fått sova som max tre timmar natten till inatt. Skulle ALDRIG ha sagt till Vanja att Abbe brukar va lugn om nätterna när han har feber.....fick jag ju surt äta upp inatt. Och var det inte han så var det Thyra som skulle ha täcket på sig??, dricka vatten, kissa ja you name it liksom. Jag vet, jag har säkert spytt galla över detta tidigare!! Men det är så skönt att skriva av sig. Känns som lättare då! Som en ryggsäck som man lastar av för att orka gå vidare...

Jajja morgonreveljen gick 6. Tror ni han var på gott humör....NOOOT!! Så har som dagen varit till och från. Sovit 15 min och vaknat och vart ledsen. Nåt måste det ju va....
Det eskalderade TOTALT vid middagstid.....han bara gräääääät och skrek som en stucken gris. Vette tusan var det var. Inte var han hungrig för han ville inte äta. Fick iaf i honom lite.
Blev som bättre sen och han lekte med Thyra fram tills det var dags att sova.
Nu sover han och där hoppas jag har förblir....sovandes alltså....

Men annat idag som var trevligt iaf var att Nina och barnen kom ut efter lunch. Barnen fick busa av sig lite och vi fick surra och skratta en hel del. Underbart!
Vi kom fram till en sak och jag hoppas vi kan genomföra den. Skulle va såååååå skönt.
Vi funderar på att åka me storbarnen tillövik med tåget, bo på hotell och bada på Paradisbadet. Huuuuuuur lovely skulle inte det va..........hoppas vi kan genomföra det och det SNAAAAART!!
Och den helgen hoppas jag Abbe har den värstaste av värstaste magsjukan eller nåt.......
Ond jag vet........men men......ryggsäck ryggsäck....

Hann även med att hämta hem en skänk jag har köpt på Jysk. JISSSEEEESSS vilket AS det var. Har börjat montera mellan skrik och grin varven men hann inte alls så långt som jag ville. Jajja det kommer en dag imorrn me....
Snygg var den och rejäl. Visar bild när den är färdig!

Avslutar detta inlägg med några bilder på busiga glada barn i eftermiddags.

Btw....min kamera som jag har berättat om som var trasig sedan Sthlms resan. var iaf på Expert igår och skulle lämna in den på service. Två killar stod och prövade att fota och höll på. Så tog den ena och gjorde en "norsk återställning"....alltså ut med batteriet och av med objektivet. Sen funkade kameran....BILLIGT BILLIGT.....superglad Linda som har fått börja fota igen! Går inte i ord beskriva skillnaden på mobilkamera och systemdigital.....GÖTT!
Abbe.....du kommer att få en hel del fina bilder och ett eget album du me...=)Söta Melina
Melina & Abbe

Hugo & Thyra........

Thyra,Hugo & Melina i Thyra säng

Tills Vidare och hoppas på en lugn natt

//Linda

1 kommentar:

Nina sa...

Tack för ett par trevliga timmar!! Som sagt det blev många härliga skratt... Toka !!... Hihi
Klart vi ska åka!! Vi ska se till att det blir av, så
Underbart härligt!!:-)