14 februari 2012

BOEL test....igen och Fröken Fräsch

Idag var det då dags för omtest av BOEL på Abbe. BVC sköterskan Maria kom hem till oss och gjorde det här hemma. Nu gick han igenom med en stämpel i rumpan. Skönt.
Inte för att jag har funderat att han inte hört för det har vi sett. Men ändå! Man vill bara ha det på papper så som det ska va.
Check!

Dagen började däremot med ett besök på VC för mig. har ju dratt me en urinvägs ett tag och ätit en penicillinkur men det har inte gått över. Så idag blev det omtest och en ny penicillinkur. Nu jäklar ska den väl ändå försvinna! Less på att gå och va kissnödig hela tiden!

Så nu sitter jag bara och varvar ner medan Abbe sover och innan Thyra ska hämtas hem. Då ska vi börja dola me lite bakelser vi ska lyxa i oss efter middagen. Det är ju faktiskt alla hjärtans dag idag.
Blir även hjärtformade pizzor(förhoppningsvis) till middag. Får se om vi lyckas få till formen någorlunda!!!=)

Sen hoppas jag att ni har läst VK idag. Igår när vi sågs, jag,Cilla och Jessica, så var faktiskt VK förbi och gjorde ett repotage inför just idag. Alla Hjärtans Dag. Det skulle handla om relationer och kärlek mellan vänner. Jättekul att dom frågade just oss om vi ville va me.
Så det slutade i en helsida i tidningen idag. Suuuuperkul.
I och med det så "lanserade" vi även vårt nya namn. Vi har funderat länge och väl på just The Lizzy Jo Jays....det är alldeles för långt och folk kommer inte ihåg det. Så numera kallar vi oss
"Fröken Fräsch"....=) Enkelt och nåt vi kan stå för. För fräscha är vi ju som attan!!Så här ser det alltså ut i tidningen idag!! Jätteroligt. Härlig bild för den representerar verkligen oss! i ett nötskal!!

Hoppas ni alla har en jättefin alla hjärtans dag. Tänk på att sprida lite extra kärlek och glädje idag!!


Tills Vidare
//Linda

2 kommentarer:

Johanna B sa...

ååå mina fina! jag vill läsa texten men hittar inte artikeln på vk.se ....=) verkar vara en fin artikel. Älskar bilden,älskar er!

Hipsterlillamy sa...

:) puss på dig goding!!
Tyvärr verkar inte artikeln finnas på nätet!!:(
Synd för det blev ett riktigt BRA reportage och visst speglar bilden oss!!!:)
Älskar dig me!! Puss