24 november 2008

Snö snö snö.......och tand nr.2 Tadaaaa

Rackarns vad det snöar idag.....och vilken storm vi har vart me om. Kanske inte direkt Gudrun. Iof så lever jag med henne varje dag men nu pratar jag utomhus.
Igår kväll trodde jag huset skulle lyfta. Till och me lillan tyckte nog det var obehagligt. hon vaknade flera gånger.......blev tryggt och bra när hon fick komma över och sova med mig.
Johan skulle ändå ut och ploga. Trevligt med sällskap i sängen!!=)

Nä men det var helt galet vad det stormade. Tror faktiskt inte jag vart me om värre!!!!!
Usch. Och idag snöar det som aldrig förr. Men OJ va jag njuter. Jag var till och me ute en timme i morse och gick med hund och vagn i snöstorm. Jag och svärmor.
Tungt att dra vagnen i oplogat. Men jag är ju norrlänning och otroligt tjurig.
Kommer iof ALDRIG att göra om det i detta väder...HAHA
Än hur mkt jag äskar när det snöar!!

Resten av dagen spenaderas inne. Vi har hunnit städa toan och dammsuga. Fast dammsugning tillhör ju min dagliga syssla så jag kallr inte det städning längre!! Sånt som bara måste göras.

Tror ni jag har hört nåt från OnOff då??? Näääää....jag undrar om jag överhuvudaget kommer att få igen min telefon. Hör jag inget innan onsdag måste jag ringa dit.
Den kanske har stormat bort på väg upp till norrland.

Thyra är det full rulle på idag, som alltid. Ja stormen Gudrun....
Passar alldelens utmräkt med det som andra namn. Tänkte inte på det utan min farmor hette ju Gudrun. Tills Vanja sa en dag "passar ju alldelens utmärkt med tanke på hur fartig hon är - stormen Gundrun".
Hon kan inte ha fått ett bättre andranamn.=)
Dessutom har tandsing nr 2 kommit upp i helgen.

Nä nu ska jag leka med stormen ett tag tills det är dags att sova igen=)

Tills vidare..

//Linda&Stormen Gudrun

Inga kommentarer: