04 november 2008

Kanelbullar...

Jag tror banne mig att jag har drömt om kanelbullar inatt. Hahahaha
Efter en bra men galen ide så åkte jag iväg till Vanja vid 8 igår morse......galet.
Vi klev bara ur sängen jag och Thyra och drog iväg.
Fick frukost när vi kom fram och sen tog vi en långprommis längs me umeälven. Supermysigt.
Innan barnen skulle äta lunch så skulle vi ju stöpa bulldegen........tänkte vi göra lite snabbt sådär!!
När jag står och häller upp mjölken så säger Vanja....visst lämnar du en halv liter nu....hmmmm.
Då hade jag redan hällt upp 2 liter....
Oj......!!
Vanja fick ta cykeln och köpa mer jäst!!!!!
Men det gick bra det me. Vi bakade ca 190 bullar tror jag.......men höll egentligen bara på i 4 timmar. Bra gjort tyckte vi.
Gott att hitta bullar i ugnen!!!!;)

Helgen här hemma var väldigt lugnt och skön. På lördan åkte vi hem till Fredrika över dagen för att delta i Loy Kratong festen. Åt en massa thaimat var väl va vi gjorde!!!! GOTT!!
Så skönt att bara ta det lugnt på helgen faktiskt.

See ya!

Tills vidare!

//Linda&Thyris

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Linda! FÖrstår av vad jag läser att du mår bra o din familj likaså! Va stor din lilla tös har blivet o jättesöt är hon! Snöstormen kanske man hade kunnat var utan. Har snön lagt sig eller den har töat bort igen? Det är nog inget som jag behöver oroa mig över här nere i söder, 10grader är det ute o en massa smått smått regn. Ta hand om er kramar Elin

Ulrika - foto - Jonasson sa...

190 bullar =O Jisses!! Då lär du har ngr kvar nästa gång vi ses hoppas jag =D

KRAM